tibbs Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Har tatt ut dvd-brenneren fra en defekt Acer 3000 laptop. Tenkte å koble den eksternt til USB-porten på en annen maskin, og må derfor ha en overgang fra kontakten på dvd-spilleren og til USB. Er usikker på hvilken type kontakt det er på den. Den er ca 3 cm bred. Noen som kan hjelpe? Regner med at DealExtreme har noe som passer.
Stjernestøv Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Ut i fra din beskrivelse er det snakk om en slimline IDE kontakt. Da trenger du to adaptere. 1 IDE slimline adapter (slimline IDE til IDE) 1 IDE til USB adapter ( strømforsyning følger ofte med ) Obs. Nyere laptoper kan ha det nye grensesnittet slimline SATA, dette tror jeg ikke du finner kabeladapter til i Norge. Jeg sjekket dette grundig for noen uker siden...
tibbs Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Skrevet 25. januar 2009 Ok, takker for info. Sjekket litt om spesifikasjoner på maskinen, og da sto det at DVD-spilleren var IDE/ATAPI, så da kan det vel stemme det du skriver. IDE til USB har jeg , så da får jeg vel se om det finnes slimline IDE til IDE.
Stjernestøv Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 (endret) Da trenger du en slik sak: DealExtreme Dersom jeg kommer over noe i norsk nettbutikk skal jeg gi en oppdatering Endret 25. januar 2009 av The Metal God
tibbs Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Skrevet 26. januar 2009 Japp, har allerede kjøpt en på Ebay. 43 kr med frakt. Billig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå