Tuddelidu Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Fjernet* Endret 31. juli 2012 av Tuddelidu Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 ... Men er det en spesiell måte å ta ut kabelen på siden den kommer jo bare til å bli ødelagt igjen, nei jeg river den ikke ut men jeg tror man skal ta kabelen oppover og dra den ut. Ja, den skal vippes oppover når man tar den ut. Vet ikke jeg hvordan du tar den ut, men tror ikke det er vanlig at denne kontakten løsner, har selv hatt flere SE telefoner som jeg har revet ut pluggen på mange ganger uten at den har blitt noe slark i selve kontakten. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 I dag tidlig når jeg skulle ta den ut så kom hele ladeinngangen med.. jeg tok den også oppover men man må jo bruke kraft fordi den sitter jo så godt.. tenkt å sende den på reperasjon nå.. men vet ikke hvor. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Alle som selger Sony Ericsson kan sende den til service for deg, men butikken du har kjøpt den i er pliktet til og sende den inn for deg. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Tror du det kommer itl å koste mye? hvor mange tusenlapper snakker vi om? Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Så lenge telefonen er kjøpt for mindre enn to år siden skal det ikke koste noe. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Den ble kjøpt i oktober tror jeg det var, men finner ikke kvittering.. Vet ikke om jeg fikk med noe lapp i hele tatt, kjøpte den uten abo. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Spørst om det går på garantien når du har dratt laderen ut feil, men du kan jo høre med dem. Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 24. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2009 Den ble kjøpt i oktober tror jeg det var, men finner ikke kvittering.. Vet ikke om jeg fikk med noe lapp i hele tatt, kjøpte den uten abo. Betalte du med bankkort? Isåfall kan banken bekrefte beløp til en butikk, og da kan butikken mye lettere søke opp kvitteringen. Da har de tross alt dato og nøyaktig beløp. Butikken er ikke pliktig til å gjøre dette for deg, men det er absolutt noe som burde gjøres som en kundeservice-sak. En slik feil er ikke normalt sett en garantisak, og det kommer i grunn veldig an på verkstedet om du får det på garati. Dersom det er en liten og enkel sak har jeg vært borti at de er grei og fikser det som garanti. Du kan uansett be om et prisoverslag, slik at du ikke bare får telefonen i retur med en svær regning. Forhør deg med forhandler om hvilke priser deres verksted har på prisoverslag, vekstedet pleier å ta en liten sum for dette dersom du IKKE vil ha telefonen reparert etter prisoverslaget for å dekke arbeidstid med å undersøke og frakt. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2009 Vennen min har samme mobil og måtte på reperasjon for samme grunnen, men jeg tror jeg kjøper meg ny mobil uansett om jeg betale 4000 kr for den uten abonnement.. Betalte med kort, men nå er hele den ladeinngangen ødelagt så jeg tror jeg kjøper meg ny mob. Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 24. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg vil anbefale deg til å da bare sende den inn dersom forhandlerens verksted ikke tar noe for prisoverslag om du vraker telefonen. I stedet for å kaste den hjemme, KAN du få en fult fungerende ekstramobil tilbake dersom det går som garantisak. Lykke til med nykjøp da. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2009 koste rsomregel 390 for sjekken om den skal returneres. Men for at butikken skal sende inn så må du ha kvittering om det ikke er i samme butikk som du kjøpte den i. Andre butikker kan ikke søke opp kviteringen Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 24. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2009 Blir den sendt til riktig verksted trenger man ikke kvittering på den. Er under 2 år siden telefonen kom ut for salg, så verkstedet kan sjekke produksjons datoen, og ta det på garantien. Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Det der er en kjent feil på w760i, og det vil bli dekt av garanti så send den inn på service du. Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Blir den sendt til riktig verksted trenger man ikke kvittering på den. Er under 2 år siden telefonen kom ut for salg, så verkstedet kan sjekke produksjons datoen, og ta det på garantien. Min erfaring er at verksted nekter garantireparasjon dersom det ikke er et kjøpsbevis med telefonen. Dette er på grunn av at de ikke vil reparere produkter som kan ha vært stjålet, såvidt jeg har forstått. Det er mulig at dette varrierer fra verksted til verksted, men dersom dette er en generell regel, har du noe form for dokumentasjon på det? Det ville jo vært helt fantastisk! =) (Jeg ber ikke om dokumentasjon fordi jeg tviler på kunnskapen din, forresten, bare så det er helt klart, men for å kunne ha det med i servicesammenheng) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Stemmer nok det Emelina. Sitter selv og reparerer kamera og vis kjøpskvittering ikke finnes så reparerer vi ikke. Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Dette er ikke den første w760ien dette skjer med. Send den inn til mcare eller Deltaservice, så får du den reparert på garanti. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Blir den sendt til riktig verksted trenger man ikke kvittering på den. Er under 2 år siden telefonen kom ut for salg, så verkstedet kan sjekke produksjons datoen, og ta det på garantien. Min erfaring er at verksted nekter garantireparasjon dersom det ikke er et kjøpsbevis med telefonen. Dette er på grunn av at de ikke vil reparere produkter som kan ha vært stjålet, såvidt jeg har forstått. Det er mulig at dette varrierer fra verksted til verksted, men dersom dette er en generell regel, har du noe form for dokumentasjon på det? Det ville jo vært helt fantastisk! =) (Jeg ber ikke om dokumentasjon fordi jeg tviler på kunnskapen din, forresten, bare så det er helt klart, men for å kunne ha det med i servicesammenheng) Jobber som mobilforhandler og vi sender kun med kvittering på telefoner som har vært på markedet i en lengere periode. Sender det meste til deltaservice og det er som regel ikke noe problem det. Butikken jeg jobber i tar også service på nokia telefoner der har egentlig ikke kjøpskvitteringen noen invirkning på garantien med mindre den er 2 år eldre enn produksjon dato, da garanti godkjenning går online via nokia på telefonens serie nr. Så om telefonen er stjålet skal man melde det til politiet slik at telefonen blir sperret, verkstedet driter vel egentlig i dette. Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Blir den sendt til riktig verksted trenger man ikke kvittering på den. Er under 2 år siden telefonen kom ut for salg, så verkstedet kan sjekke produksjons datoen, og ta det på garantien. Min erfaring er at verksted nekter garantireparasjon dersom det ikke er et kjøpsbevis med telefonen. Dette er på grunn av at de ikke vil reparere produkter som kan ha vært stjålet, såvidt jeg har forstått. Det er mulig at dette varrierer fra verksted til verksted, men dersom dette er en generell regel, har du noe form for dokumentasjon på det? Det ville jo vært helt fantastisk! =) (Jeg ber ikke om dokumentasjon fordi jeg tviler på kunnskapen din, forresten, bare så det er helt klart, men for å kunne ha det med i servicesammenheng) Jobber som mobilforhandler og vi sender kun med kvittering på telefoner som har vært på markedet i en lengere periode. Sender det meste til deltaservice og det er som regel ikke noe problem det. Butikken jeg jobber i tar også service på nokia telefoner der har egentlig ikke kjøpskvitteringen noen invirkning på garantien med mindre den er 2 år eldre enn produksjon dato, da garanti godkjenning går online via nokia på telefonens serie nr. Så om telefonen er stjålet skal man melde det til politiet slik at telefonen blir sperret, verkstedet driter vel egentlig i dette. Jeg ser du sier det, men jeg jobber selv som mobilforhandler og verkstedet nekter å ta imot en service dersom det ikke følger med kjøpsbevis. Kjøpsloven støtter opp under dette og sier at det er kundens ansvar å ha kjøpsbevis.Dersom dere ikke gjør dette, er det kjekt og lettvindt, og høres fint ut det, men det betyr ikke nødvendigvis at det praktiseres likt over alt, og at det for personen som startet denne tråden vil være slik. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Nei, det stemmer at ikke alle verksteder gjør dette. Var vel derfor jeg skrev, "dersom man sender til riktig verksted". Og hva verkstedet mener har egentlig ingenting og si så lenge produsenten dekker jobber. Men de har rett til og kreve og se kjøpskvittering. Både Nokia og Sony Ericsson krever ikke dette dersom det går under deres garanti fra produksjondatoen. Pleier som regel og sjekke garanti opp mot produsenten på telefoner jeg får inn til service, og dersom de godkjenner garantien, sender jeg heller ikke med kvitteringen til kunde da den ikke trengs. Endret 28. januar 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg