Gå til innhold

ødelagt ladeinngang på SE w760i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... Men er det en spesiell måte å ta ut kabelen på siden den kommer jo bare til å bli ødelagt igjen, nei jeg river den ikke ut men jeg tror man skal ta kabelen oppover og dra den ut.

Ja, den skal vippes oppover når man tar den ut. Vet ikke jeg hvordan du tar den ut, men tror ikke det er vanlig at denne kontakten løsner, har selv hatt flere SE telefoner som jeg har revet ut pluggen på mange ganger uten at den har blitt noe slark i selve kontakten.

post-128841-1232702045_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Den ble kjøpt i oktober tror jeg det var, men finner ikke kvittering.. Vet ikke om jeg fikk med noe lapp i hele tatt, kjøpte den uten abo.

 

 

 

Betalte du med bankkort? Isåfall kan banken bekrefte beløp til en butikk, og da kan butikken mye lettere søke opp kvitteringen. Da har de tross alt dato og nøyaktig beløp. Butikken er ikke pliktig til å gjøre dette for deg, men det er absolutt noe som burde gjøres som en kundeservice-sak.

 

En slik feil er ikke normalt sett en garantisak, og det kommer i grunn veldig an på verkstedet om du får det på garati. Dersom det er en liten og enkel sak har jeg vært borti at de er grei og fikser det som garanti. Du kan uansett be om et prisoverslag, slik at du ikke bare får telefonen i retur med en svær regning. Forhør deg med forhandler om hvilke priser deres verksted har på prisoverslag, vekstedet pleier å ta en liten sum for dette dersom du IKKE vil ha telefonen reparert etter prisoverslaget for å dekke arbeidstid med å undersøke og frakt.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg til å da bare sende den inn dersom forhandlerens verksted ikke tar noe for prisoverslag om du vraker telefonen. I stedet for å kaste den hjemme, KAN du få en fult fungerende ekstramobil tilbake dersom det går som garantisak.

 

Lykke til med nykjøp da. ;)

Lenke til kommentar
Blir den sendt til riktig verksted trenger man ikke kvittering på den. Er under 2 år siden telefonen kom ut for salg, så verkstedet kan sjekke produksjons datoen, og ta det på garantien.

 

 

Min erfaring er at verksted nekter garantireparasjon dersom det ikke er et kjøpsbevis med telefonen. Dette er på grunn av at de ikke vil reparere produkter som kan ha vært stjålet, såvidt jeg har forstått. Det er mulig at dette varrierer fra verksted til verksted, men dersom dette er en generell regel, har du noe form for dokumentasjon på det? Det ville jo vært helt fantastisk! =)

 

(Jeg ber ikke om dokumentasjon fordi jeg tviler på kunnskapen din, forresten, bare så det er helt klart, men for å kunne ha det med i servicesammenheng)

Lenke til kommentar
Blir den sendt til riktig verksted trenger man ikke kvittering på den. Er under 2 år siden telefonen kom ut for salg, så verkstedet kan sjekke produksjons datoen, og ta det på garantien.

 

 

Min erfaring er at verksted nekter garantireparasjon dersom det ikke er et kjøpsbevis med telefonen. Dette er på grunn av at de ikke vil reparere produkter som kan ha vært stjålet, såvidt jeg har forstått. Det er mulig at dette varrierer fra verksted til verksted, men dersom dette er en generell regel, har du noe form for dokumentasjon på det? Det ville jo vært helt fantastisk! =)

 

(Jeg ber ikke om dokumentasjon fordi jeg tviler på kunnskapen din, forresten, bare så det er helt klart, men for å kunne ha det med i servicesammenheng)

Jobber som mobilforhandler og vi sender kun med kvittering på telefoner som har vært på markedet i en lengere periode. Sender det meste til deltaservice og det er som regel ikke noe problem det. Butikken jeg jobber i tar også service på nokia telefoner der har egentlig ikke kjøpskvitteringen noen invirkning på garantien med mindre den er 2 år eldre enn produksjon dato, da garanti godkjenning går online via nokia på telefonens serie nr.

 

Så om telefonen er stjålet skal man melde det til politiet slik at telefonen blir sperret, verkstedet driter vel egentlig i dette.

Lenke til kommentar
Blir den sendt til riktig verksted trenger man ikke kvittering på den. Er under 2 år siden telefonen kom ut for salg, så verkstedet kan sjekke produksjons datoen, og ta det på garantien.

 

 

Min erfaring er at verksted nekter garantireparasjon dersom det ikke er et kjøpsbevis med telefonen. Dette er på grunn av at de ikke vil reparere produkter som kan ha vært stjålet, såvidt jeg har forstått. Det er mulig at dette varrierer fra verksted til verksted, men dersom dette er en generell regel, har du noe form for dokumentasjon på det? Det ville jo vært helt fantastisk! =)

 

(Jeg ber ikke om dokumentasjon fordi jeg tviler på kunnskapen din, forresten, bare så det er helt klart, men for å kunne ha det med i servicesammenheng)

Jobber som mobilforhandler og vi sender kun med kvittering på telefoner som har vært på markedet i en lengere periode. Sender det meste til deltaservice og det er som regel ikke noe problem det. Butikken jeg jobber i tar også service på nokia telefoner der har egentlig ikke kjøpskvitteringen noen invirkning på garantien med mindre den er 2 år eldre enn produksjon dato, da garanti godkjenning går online via nokia på telefonens serie nr.

 

Så om telefonen er stjålet skal man melde det til politiet slik at telefonen blir sperret, verkstedet driter vel egentlig i dette.

 

 

Jeg ser du sier det, men jeg jobber selv som mobilforhandler og verkstedet nekter å ta imot en service dersom det ikke følger med kjøpsbevis. Kjøpsloven støtter opp under dette og sier at det er kundens ansvar å ha kjøpsbevis.Dersom dere ikke gjør dette, er det kjekt og lettvindt, og høres fint ut det, men det betyr ikke nødvendigvis at det praktiseres likt over alt, og at det for personen som startet denne tråden vil være slik. :)

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer at ikke alle verksteder gjør dette.

Var vel derfor jeg skrev, "dersom man sender til riktig verksted". ;)

 

Og hva verkstedet mener har egentlig ingenting og si så lenge produsenten dekker jobber. Men de har rett til og kreve og se kjøpskvittering. Både Nokia og Sony Ericsson krever ikke dette dersom det går under deres garanti fra produksjondatoen.

 

Pleier som regel og sjekke garanti opp mot produsenten på telefoner jeg får inn til service, og dersom de godkjenner garantien, sender jeg heller ikke med kvitteringen til kunde da den ikke trengs.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...