Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Unknown device, usb disk wd mybook 2


Anbefalte innlegg

Kjøpte en wd mybook 2 på 1tb, som kom i posten idag. Plugga i å får opp unknown device i device manger + plussfeilmelding som jeg ikke husker helt hva det sto, noe om at man ikke kjente i igjen enhetene eller noe. Kjører windows xp sp3 på en litt eldre pc. 939socket, abit kn8sli hovedkort. Tenkte kanskje det kunne ha noe med driver til hovedkort å gjøre ? Hvilke driver er det jeg må laste ned da ? Må jeg oppdatere bios ? har ikke lyst til det da mine datakunnskaper er begrenset :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en wd mybook 2 på 1tb, som kom i posten idag. Plugga i å får opp unknown device i device manger + plussfeilmelding som jeg ikke husker helt hva det sto, noe om at man ikke kjente i igjen enhetene eller noe. Kjører windows xp sp3 på en litt eldre pc. 939socket, abit kn8sli hovedkort. Tenkte kanskje det kunne ha noe med driver til hovedkort å gjøre ? Hvilke driver er det jeg må laste ned da ? Må jeg oppdatere bios ? har ikke lyst til det da mine datakunnskaper er begrenset :)

 

Er dette en ekstern USB disk ? prøv en annen usbport ? sjekket at alle kontaktene er i? Prøvd en annen USB kabel ?

 

Mine eksterne disker oppfører seg av og til på den måten og da er det som regel en kabel som har løsna eller at den eksterne disken har hengt seg opp på en eller annen måte.

 

Pleier dobbelt sjekke kontakter og av og på med poweren

 

Driverne for usb blir vel installert automatisk så det skal normalt ikke være ett problem

 

Bios har ingen ting med dette problemet å gjøre, i allefall såvidt jeg vet

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...