Solidsturla Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Hei, Jeg har et litt irriterende problem. Jeg kjøpte en 24" for en liten stund siden, jeg er veldig fornøyd bortsett fra en liten ting. I rts spill så bruker jeg så ufattelig lang tid på å få musa til siden for å flytte skjermen. Så jeg lurte på om noen vet hvordan jeg kan gjøre at jeg får til noe aka dette.
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Er ikke helt sikker på hva du mener, but her it goes: 1. Skru opp sens på musen 2. endre skjerminnstillinger i spillet ?
Skagen Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 (endret) I nVidia sine drivere kan man velge hvorvidt man ønsker å la skjermen ta seg av alt av skalering, eller om skjermkortet skal skalere når man bruker en annen oppløsning enn den ment for skjermen din. Siden skalering gir veldig stygt bilde på LCD-skjermen min har jeg valgt at driverne til GeForce-kortet mitt ikke skal skalere bildet, men å legge til svarte kanter rundt dersom oppløsninga er mindre enn den optimale. Effekten blir slik som det du skisserer i førsteinnlegget, og med rett innstilling i driverne dine burde du oppnå dette når du skrur ned oppløsning i spillet, preferabelt til en 4:3- eller 5:4-oppløsning. Jeg aner derimot ikke om ATi/AMD har noe slikt, evt. hvor dette ligger i driverne hos dem. Endret 19. januar 2009 av Skagen
Solidsturla Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Skrevet 20. januar 2009 I nVidia sine drivere kan man velge hvorvidt man ønsker å la skjermen ta seg av alt av skalering, eller om skjermkortet skal skalere når man bruker en annen oppløsning enn den ment for skjermen din. Siden skalering gir veldig stygt bilde på LCD-skjermen min har jeg valgt at driverne til GeForce-kortet mitt ikke skal skalere bildet, men å legge til svarte kanter rundt dersom oppløsninga er mindre enn den optimale. Effekten blir slik som det du skisserer i førsteinnlegget, og med rett innstilling i driverne dine burde du oppnå dette når du skrur ned oppløsning i spillet, preferabelt til en 4:3- eller 5:4-oppløsning. Jeg aner derimot ikke om ATi/AMD har noe slikt, evt. hvor dette ligger i driverne hos dem. Jeg har ati, men det du beskriver er akkurat det jeg er på jakt etter. Så noen som har en step by step guide til hvordan man gjør dette med ati?
The1AndOnly Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 finn fram en gammel skjer, eller kjøp en ny.
Skagen Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Googlet litt, også fant jeg dette bildet. Om du bare leter litt i kontrollpanelet for driverne vil jeg tro du vil finne valg for skaleringsmetode. En annen mulighet er at du kan gå i menyen på skjermen din og velge metode for skalering der (strekking eller 'fyll' rundt bildet). Å kjøpe ny skjerm kun for dette tror jeg det er liten vits i. Dette problemet skal kunne løses med driver/programvare eller korrekt konfigurering av eksisterende skjerm. Endret 21. januar 2009 av Skagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå