mebeemo Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Hei! Har da et barndomsspill jeg aldri klarte; "Det magiske Jordbæret". Fant det igjen på loftet, og tenkte jeg skulle prøve igjen! Men problemet er da, så gammelt som spiller er, så funker det verken på Vista eller XP. Det går ann å installere, men lyden funker ikke, samt at spillet forsvinner når man bruker musa. Noen som har noe forslag til løsning? har vurdert å simulere Win98, men det har jeg ikke tilgang til. Har lest noe om at jeg kan simulere et lydkort, har noen peiling på dette?
CP-Monkey Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Har hørt om slike spill. Spill som "Max Payne" er rett og slett så gamle at de ikke fungerer på nyere os enn 98 (ble det formulert rett? ). Jeg prøvde Max Payne på Vista og fikk det til nød og neppe starte det etter at Windows hadde kjørt masse "innstaller med rett innstlinger" osv...men det krasjet etter 5 sec da. det viktigste var at jeg så bilde da "Det magiske jordbæret"... Skytespill eller?
mebeemo Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Skrevet 17. januar 2009 Har hørt om slike spill. Spill som "Max Payne" er rett og slett så gamle at de ikke fungerer på nyere os enn 98 (ble det formulert rett? ). Jeg prøvde Max Payne på Vista og fikk det til nød og neppe starte det etter at Windows hadde kjørt masse "innstaller med rett innstlinger" osv...men det krasjet etter 5 sec da. det viktigste var at jeg så bilde da "Det magiske jordbæret"... Skytespill eller? Neinei! Her snakker vi rent barnespill, litt læring og litt eventyr. Har bare alltid lurt på hva som skjer på slutten :!:
FLarsen Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 (endret) DOS- eller windowsbasert? Hvis det er DOS så prøv DOSBox. Hvis det er windows så innstaller og kjør det i windows 98/95 kompatibilitetsmodus (det er viktig at innstallasjonsprogrammet kjøres i samme kompatibilitetsmodus ettersom det av og til hjelper). Har fått noen gamle spill til å fungere slik selv. Du kan også sette av en liten partisjon til win98 eller prøve wine på linux hvis du har det. Endret 18. januar 2009 av FLarsen
mebeemo Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Skrevet 18. januar 2009 DOS- eller windowsbasert? Hvis det er DOS så prøv DOSBox. Hvis det er windows så innstaller og kjør det i windows 98/95 kompatibilitetsmodus (det er viktig at innstallasjonsprogrammet kjøres i samme kompatibilitetsmodus ettersom det av og til hjelper). Har fått noen gamle spill til å fungere slik selv. Du kan også sette av en liten partisjon til win98 eller prøve wine på linux hvis du har det. Prøvde DosBox, men kom fram til problemet at den ikke fant Cdrom eller at driver ikke var installert. Prøvd å lese gjennom Read Me og FAQ, men får det ikke til å virke
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 DOS- eller windowsbasert? Hvis det er DOS så prøv DOSBox. Hvis det er windows så innstaller og kjør det i windows 98/95 kompatibilitetsmodus (det er viktig at innstallasjonsprogrammet kjøres i samme kompatibilitetsmodus ettersom det av og til hjelper). Har fått noen gamle spill til å fungere slik selv. Du kan også sette av en liten partisjon til win98 eller prøve wine på linux hvis du har det. Prøvde DosBox, men kom fram til problemet at den ikke fant Cdrom eller at driver ikke var installert. Prøvd å lese gjennom Read Me og FAQ, men får det ikke til å virke Du må mounte CD-rommen med dosbox (som et CD-rom), tror det skal stå på hjemmesia til dosbox om hvordan du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå