Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tinglyse en skifteavtale


audigeir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tinglysing gjelder rettigheter i fast eiendom, er det slike verdier hun har?

 

Ingen verdi i eiendom. Hva med vitner etc. gjør det avtalen mer bindende?

 

Om avtalen fyller avtalelovens krav om rimelighet mm. er den bindende, flere vitner endrer ikke på dette.

 

Foreligger det noen domsavgjørelse i forbindelse med dette skiftet? I så fall kan man benytte namsmann, inkassobyrå osv.

 

Er avtalen gjort privat/hos advokat er det i utgangspunktet denne personens betalingsvilje det står og faller på. Et alternativ vil kunne være advokat-/rettsmekling eller søksmål, les mer om det f.eks. hos Forbrukerrådet

Lenke til kommentar
Tinglysing gjelder rettigheter i fast eiendom, er det slike verdier hun har?

 

Ingen verdi i eiendom. Hva med vitner etc. gjør det avtalen mer bindende?

 

Om avtalen fyller avtalelovens krav om rimelighet mm. er den bindende, flere vitner endrer ikke på dette.

 

Foreligger det noen domsavgjørelse i forbindelse med dette skiftet? I så fall kan man benytte namsmann, inkassobyrå osv.

 

Er avtalen gjort privat/hos advokat er det i utgangspunktet denne personens betalingsvilje det står og faller på. Et alternativ vil kunne være advokat-/rettsmekling eller søksmål, les mer om det f.eks. hos Forbrukerrådet

 

Det ligger ingen domsavgjørelse i skiftet.

 

Avtalen er utarbeidet hos min x's advokat (frirettshjelp), men er da litt usikker på om avtalen er så "dårlig" at den dagen min x skal innfri det hun skylder meg at det vil bli et problem med å få beløpet ut betalt. Har blitt enig at hun skal betale beløpet tilbake innen fem år enten i rater eller alt samtidig.

Har en følelse på at det blir problemer den dagen hun skal innfri beløpet og si at hun ikke har råd og det er vel her jeg er litt redd for at skifteavtalen er "dårlig" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...