Gå til innhold

Leseliste norsk privatist


dimdal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal ta norsk, norsk muntlig samt norsk sidemål i vår som privatist, og har i den forbindelse et spørsmål angående leseliste.

 

Det ligger egentlig et forslag på privatistkontoret mitt sin hjemmeside, men det har de klart å gjøre utilgjengelig.

 

Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer, og hva jeg må lese?

Noen steder står det at jeg trenger norsk særemne, andre steder står det at det kun er for elever. Hvis noen har forslag til leselister så blir jeg også veldig fornøyd!

 

//Marius

 

Edit: Reform 94 altså.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Ja, jeg fikk en leseliste fra privatistkontoret som de hadde snekret sammen / tatt fra Sonans.

 

Dette er for "Signatur"-bøkene.

 

I tillegg må man spesifisere et særemne, noe som f.eks "Olav Dun og sagaen om Juvikfolket". Forstod det slik at du ikke må levere noe skritlig på dette, men du må antagelig ha et manus til fremføring av emnet.

 

Hvis du vil kan jeg scanne inn leselisten min og sende den til deg. Send meg i så fall en PM.

 

Marius

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei,

 

Ja, jeg fikk en leseliste fra privatistkontoret som de hadde snekret sammen / tatt fra Sonans.

 

Dette er for "Signatur"-bøkene.

 

I tillegg må man spesifisere et særemne, noe som f.eks "Olav Dun og sagaen om Juvikfolket". Forstod det slik at du ikke må levere noe skritlig på dette, men du må antagelig ha et manus til fremføring av emnet.

 

Hvis du vil kan jeg scanne inn leselisten min og sende den til deg. Send meg i så fall en PM.

 

Marius

 

Jeg kunne tenkt meg at du hadde gjort det ihvertfall Marius :) Hvis du fortsatt har de da ^^ er jo en del år siden :-s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...