Gå til innhold

Windows XP på Acer Aspire 6935?


Anbefalte innlegg

Halloen :)

 

Lurte på om det gikk an og innstalere Windows XP på min acer aspire 6935? Det er forhåndsinnstalert Windows Vista på den, men eg hater vista og vil helst ha XP da eg syns det er best til gaming :) Så eg lurte bare på om noen her viste om det fantes drivere til xp for denne maskinen? Eg fant ingen på hjemmsiden til acer :( Håper på svar :)

 

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halloen :)

 

Lurte på om det gikk an og innstalere Windows XP på min acer aspire 6935? Det er forhåndsinnstalert Windows Vista på den, men eg hater vista og vil helst ha XP da eg syns det er best til gaming :) Så eg lurte bare på om noen her viste om det fantes drivere til xp for denne maskinen? Eg fant ingen på hjemmsiden til acer :( Håper på svar :)

 

:love:

viss du installerer xp på ein pc som kom med vista miste du garantien. bare slik at du veit det.

Også må du sjekke om du finner drivere til xp eller om de bare er komt med vista drivere enda.

Så kan du bare finne ein vanleg xp cd og installere den og legge inn driverene etterpå og vips

Lenke til kommentar

Jeg jobber med disse maskinene, og vi har prøvd en del med XP på Acer sine nye aspire-modeller. Problemet er at de bruker en del spesi maskinvare, og det blir derfor problemer med å få tak i XP-drivere. Vi har klart det på noen modeller, men sliter fremdeles med spesielt lyd-drivere og BSOD.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Halloen :)

 

Lurte på om det gikk an og innstalere Windows XP på min acer aspire 6935? Det er forhåndsinnstalert Windows Vista på den, men eg hater vista og vil helst ha XP da eg syns det er best til gaming :) Så eg lurte bare på om noen her viste om det fantes drivere til xp for denne maskinen? Eg fant ingen på hjemmsiden til acer :( Håper på svar :)

 

:love:

Det funker på min Aspire 6935G, alle drivere installert.. ;)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

er det drivere du ikke finner kan følgende være en løsning.

 

1. Gå på enhetsbehandling ( f.eks. Høyreklikk min datamaskin og velg egenskaper, Maskinvare - > Enhetsbehandling)

 

2. Velg enheten som ikke fungerer ( Gult utropstegn )

 

3. Høyre klikk denne og velg egenxskaper

 

4. Detaljer

 

Her står det en tekststreng under Enhetsforekomst-ID

F.eks. .... VEN_14F1&DEV_5045....

 

5. Gå til www.pcidatabase.com og skriv inn det som sto bak VEN på Vendor og det back dev som device ( I mitt eksempell 14F1 og 5045

 

Dette gir meg følgende søkeresultat ;

 

0x5045 Rage 128 Pro PE AGP 2x 0x1002 ATI Technologies Inc. / Advanced Micro Devices, Inc.

0x5045 dddDAUDIO Soft Data fax Modem with SmartPC / Conexant High Definition SmartAudio HD2 0x14F1 Conexant Systems, Inc.

0x50452 Conextant High Definition Audio-Venice 5051 0x14F1 Conexant Systems, Inc.

 

Siden jeg vet at jeg ikke har noe ATI skjermkort så er dette et modem med HD audio fra Conexant. Så jeg kan nærme inn søket på drivere til "Soft Data fax Modem" fra Conexant.

 

Har hjulpet meg mye før, de fleste produsenter bruker standard maskinvare så bare du finner orginale produsenten finner du drivberen til ditt operativsystem.

 

Største problemet har faktisk vært å finne rette versjon av drivere til nvidia kort. Enkelte Nvidia skjermkort går varm hvis du bommer på driveren på bærbare PC'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...