Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ladeproblemer på Opelen.


espka2

Anbefalte innlegg

Hei, har en Opel Vectra 1,7 td det er en 92 mod.

 

Jeg har problemer med ett relle som har røket 2 ganger nå, første gan så ble dynamoen ødelgt, så jeg byttet den å releet.

Alt så ut til å fungere helt til releet røk på nytt..

 

Trenger tips å råd..??

 

KAn det vere att batteriet er ødelagt slik att dynamoen lader hele tiden å att releet blir overbelastet?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har en Opel Vectra 1,7 td det er en 92 mod.

 

Jeg har problemer med ett relle som har røket 2 ganger nå, første gan så ble dynamoen ødelgt, så jeg byttet den å releet.

Alt så ut til å fungere helt til releet røk på nytt..

 

Trenger tips å råd..??

 

KAn det vere att batteriet er ødelagt slik att dynamoen lader hele tiden å att releet blir overbelastet?..

Hvilket relè er det snakk om?

 

Har vært trøbbel med diodebroene på dynamoen på X17DT motorene.

Lenke til kommentar
Hei, har en Opel Vectra 1,7 td det er en 92 mod.

 

Jeg har problemer med ett relle som har røket 2 ganger nå, første gan så ble dynamoen ødelgt, så jeg byttet den å releet.

Alt så ut til å fungere helt til releet røk på nytt..

 

Trenger tips å råd..??

 

KAn det vere att batteriet er ødelagt slik att dynamoen lader hele tiden å att releet blir overbelastet?..

Hvilket relè er det snakk om?

 

Har vært trøbbel med diodebroene på dynamoen på X17DT motorene.

 

 

Det er ett rele som sitter inne i bilen på pasasjer siden fremme, de kaller det for laderelee...

Lenke til kommentar
Har selv denne motoren i min astra, og har aldri trøblet med dette relèet du snakker om. Men har skiftet dynamo, og så virker hverken ladelys eller turteller på den som står i nå--

 

 

Hmmm...

Jeg byttet dynamo også, men den varte i 2 dager, så røk releet og nå lader ikke bilen...

Lenke til kommentar

Dette er da en Hitachi dynamo til opel med Izusu motor!

Nå har jeg åpnet den gammle dynamoen min, (den er litt spesiell, det sitter en vacum pumpe på enden av den, så dermed er børstene å spenningsregulatoren innebygd) å ser det att børstene er hele og det er mye igjenn av de...

 

Men ser att på plata som de er festet til (spenningsreg.) att det er 2 tapper som er løsnet.. er det noen som har prøvd å reparere dette før? Det burde gå og lådde de fast igjenn.

 

Å er det noen som vet om det går ann å sjekke om spennings regulatoren fungerer uten å montere den på bilen, eller å dra på ett verksted der de har en benk som de bruker å teste dette????

Lenke til kommentar

Hei, har en Opel Vectra 1,7 td det er en 92 mod.

 

Jeg har problemer med ett relle som har røket 2 ganger nå, første gan så ble dynamoen ødelgt, så jeg byttet den å releet.

Alt så ut til å fungere helt til releet røk på nytt..

 

Trenger tips å råd..??

 

KAn det vere att batteriet er ødelagt slik att dynamoen lader hele tiden å att releet blir overbelastet?..

[/qu

 

 

Noen som vet hvor mye en hitatchi dynamo skal lade?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...