Gå til innhold

Xperia : Norsk utgave; Hva skiller denne fra den engelske utgaven som har vært i salg så langt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er i ferd med å kjøpe meg ny mobil. Blir sannsynligvis en Sony Ericsson x1 / xperia.

Denne har, slik jeg har forstått det; vært solgt i engelsk utgave sålangt. Det skal etter sigende komme en "norsk" utgave ultimo januar.

Jeg ringte sony ericsson support i dag for å få noen svar på spørsmål. Fikk følgende svar:

-Den norske utgaven har ikke norsk tastatur; dvs. at den har samme tegn på tastene som den engelske utgaven.

-Det vil ikke være mulig å oppdatere fra engelsk software til norsk software

-Det vil ikke være mulig å oppdatere fra engelsk ordbok til norsk ordbok ( :thumbdown: ).

Den norske utgaven vil ha norskspråklige menyer, og norsk sms-ordbok.

Har noen av dere som leser dette hørt noe konkret som strider mot dette ? Hørt andre rykter / nyheter om x1 ?

Endret av kompasset
Videoannonse
Annonse
Skrevet

SE har gått fram og tilbake siden begynnelsen på hvorvidt det skal være hardware ÆØÅ. Jeg for mitt vedkommende kunne ikke brydd meg mindre da løsningen på den engelske fungerer tilfredstillende. Og hva skal du med ordbok når du har fulltastatur? :)

Skrevet
Og hva skal du med ordbok når du har fulltastatur? :)

Først av alt; så ser jeg som blodfersk bruker av forumet; at det er en egen tråd for denne mobilen. Så beklager dette.

Jeg har aldri hatt full-tastatur telefon før; men så for meg at ordboken kunne korte ned på tastingen; selv på en slik telefon. Men jeg snakker egentlig ukvalifisert om dette :cool:

Er det slik; at man får frem æ,ø og å ved å trykke funksjonsknapp og f.eks. a ?

Noen som har erfaring med gps-funksjonaliteten ? Kan man bruke telefonen til å varsle om fotobokser (points of interest) ? Må man kjøpe tomtom software eller lignende ?

Skrevet
Er det slik; at man får frem æ,ø og å ved å trykke funksjonsknapp og f.eks. a ?

Noen som har erfaring med gps-funksjonaliteten ? Kan man bruke telefonen til å varsle om fotobokser (points of interest) ? Må man kjøpe tomtom software eller lignende ?

Du får lett tilgang til æøå ved en liten endring av en systemfil. Oppskrift finner du i hovedtråden som du refererer til.

Når det gjelder GPS kommer X1 med et program (trial) som heter Wayfinder. Syntes ikke det fungerte noe særlig. Telefonen ble varm og sugde batteri. Bruker TomTom nå og det fungerer godt.

Dette er hva som fulgte med den engelske versjonen. Hva som følger med den norske versjonen vet vi jo ikke ennå.

Skrevet
Og hva skal du med ordbok når du har fulltastatur? :)

Det kommer vel mest sansynlig ingen dedikerte knapper for våre sære tegn, så disse vil havne på noen av de andre. Dermed kan man med otdboka(T9 eller hva den vil kalles) gjøre det slik at man slipper å bruke fn eller holde knappen inne for å få frem disse tegnene. Taster man da på a blir det å, for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...