Gå til innhold

Windows 7 vil ikke laste filene


Anbefalte innlegg

Prøver å innstallere Windows 7 (32 bit) på min gamle bærbare som tidligere har hatt XP. Den bærbare er snart 7 år gammel og har dermed en del eldre hardware. Allikevel er det 40Gb og 756Mb RAM, noe som gjør at den (nesten) klarer minstekravene til Windows 7.

 

Harddisken er formatert og tom, men under lasting av filene (det absolutt første som skjer ved booting fra DVD) får jeg beskjed om at filene ikke kan lastes pga hardware-feil. Dette er jo snodig siden jeg har brukt pcen i 7 år med XP uten noe beskjed om feil i hardware.

 

Jeg har sjekket DVDen med Nero CD-DVD speed og den kom ut helt i orden. Ergo ikke noe feil med DVDen.

 

Noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har nok rett, men det pcen kosta jo tross alt nesten 30k for syv år siden og det hadde vært stilig å se om denne kunne takle Windows 7.

 

Jeg driver og innstallerer Vista på den nå, noe som ser ut til å gå bra. Derfor burde jo også Windows 7 fungert (siden den skal være bedre og mindre ressurskrevende enn Vista...).

 

Hvis Vista innstalleres greit satser jeg på å prøve å innstalere Windows 7 på toppen av den (oppgradere?).

Lenke til kommentar
Hahahahahahah! Det er ikke vits å prøve en gang!
Hører du har peiling :roll:

Folk har greid å kjøre Windows 7 build 6801 på en maskin med 1GHz Pentium III, 512MB RAM, og ATI Rage 128 skjermkort.

link

Allikevel...den pc-en er en museums gjenstand kan vel en kalle det...:p I forhold til hva dagen kapasitet på pc-er er...;)

 

Det er en mulighet til å innstallere det...men du får en minimal opplevelse av operativsystemet...:(

Lenke til kommentar

Vista fungerer "ok", dvs treg oppstart, men når jeg er inne blir programmer åpnet innen rimelig tid. Forhåpentligvis vil Windows 7 kunne gjøre ting litt raskere, i og med at den skal være mindre ressurskrevende.

 

Det er en gammel Inspirion 8200 fra Dell... En gammel sliter, men den har overrasket mer enn en gang :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...