Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Ny maskin: No display


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Har nettopp fått ny maskin fra Komplett (gjennom deres egen PC-bygger), noe som jo alltid er hyggelig. Mindre hyggelig er det derimot at når jeg skrur på maskinen så nekter skjermkortet å gi noe signal til skjermen. Skjermen er koblet til skjermkortet ved hjelp av et VGA-DVI-adapter, og jeg vet at skjermen fungerer, da den tidligere har vært tilkoblet en annen maskin (samme type tilkobling) uten problemer.

 

Ekstra info: Under oppstarten virker alt normalt. De lysene som skal lyse, lyser (skjermkortet får et grønt lys), alle viftene fungerer som normalt. Det kommer dog ikke noe pip, noe som leder meg til å tro at maskina aldri kommer til POST.

 

Maskin:

Intel Core 2 Quad CPU Q9650

Corsair Powersupply 750W

NVIDIA GeForce GTX 280

MSI P7N SLI (OBS: Støtter FSB 1333)

Corsair TWIN2X DDR2

 

Jeg har trippelsjekka at alle PCI-E er koblet til grafikkortet.

 

Jeg gjør oppmerksom på at det var Komplett som bygde maskina, og at delene ble valgt ut gjennom PC-byggeren. Dette innebærer, slik jeg ser det, to ting:

1. Maskina er antageligvis satt sammen riktig.

2. Delene er kompatible med hverandre.

 

Da er det strengt tatt bare feil i maskinvare som gjenstår. Hva tror dere?

 

LØST: Har fått bekreftet at grafikkortet som kom med maskina var deffekt!

Endret av Freddox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heihei!

 

Har nettopp fått ny maskin fra Komplett (gjennom deres egen PC-bygger), noe som jo alltid er hyggelig. Mindre hyggelig er det derimot at når jeg skrur på maskinen så nekter skjermkortet å gi noe signal til skjermen. Skjermen er koblet til skjermkortet ved hjelp av et VGA-DVI-adapter, og jeg vet at skjermen fungerer, da den tidligere har vært tilkoblet en annen maskin (samme type tilkobling) uten problemer.

 

Ekstra info: Under oppstarten virker alt normalt. De lysene som skal lyse, lyser (skjermkortet får et grønt lys), alle viftene fungerer som normalt. Det kommer dog ikke noe pip, noe som leder meg til å tro at maskina aldri kommer til POST.

 

Maskin:

Intel Core 2 Quad CPU Q9650

Corsair Powersupply 750W

NVIDIA GeForce GTX 280

MSI P7N SLI (OBS: Støtter FSB 1333)

Corsair TWIN2X DDR2

 

Jeg har trippelsjekka at alle PCI-E er koblet til grafikkortet.

 

Jeg gjør oppmerksom på at det var Komplett som bygde maskina, og at delene ble valgt ut gjennom PC-byggeren. Dette innebærer, slik jeg ser det, to ting:

1. Maskina er antageligvis satt sammen riktig.

2. Delene er kompatible med hverandre.

 

Da er det strengt tatt bare feil i maskinvare som gjenstår. Hva tror dere?

 

 

hvis pcen står på og du bytter fra DVI/HDMI kabel og har på høy oppløsning FULL HD da.. 1920 x 1000+ jaja og bytter til VGA kabel med overgang og sånn, så klarer ikke skjermen det og vil bare være svart, restarter du pcen skal den fikse oppløsningen selv.

 

Men uans ja, prøv den andre utgangen på skjermkortet ditt..

 

Jeg orka ikke lese posten din skumma bare, du har bare 1 skjermkort sant ? fordi har du SLI eller Crossfire så funker bare 1 av skjermutgangene fordi de har kløna det til sånn da =)

Lenke til kommentar
Prøvde begge deler, uten hell.

 

Har også prøvd å bare starte maskina med en av RAM-brikkene. Fortsatt "no signal".

 

Edit: Har bare ett skjermkort ja.

 

rart as.. Typisk at sånne skjipe ting skjer.. æsj svarte først på feil post xD derfor det stod masse rart.. btw dette er EDIT.

 

Test med 1 ram brikke i riktig slot =)

også prøv andre skjermutgangen på skjermkortet, btw jeg klarte og svi av DVI inngangen på ene skjermen min engang så endte med Tv som pc skjerm=) kanskje du bare følger trenden uten og vite det, med andre ord kanskje feil på kabel ? test skjermen på annen pc tar deg 2sec 0)

 

EDIT: så du testet begge utgangene.. sorry =)

Test skjermen på annen pc, ta ut og inn skjermkortet ditt av PCI i pcen din bare for sikkerhets skyld, du brukte riktig PCI slot da? 16x? den blå som regel..

 

også pass på at strømkabelen står i skjermkortet =)

Endret av Chrisjoo
Lenke til kommentar
Som sagt er maskina satt sammen ved hjelp av komplett sin PC-bygger, og så vidt jeg har forstått innebærer dette at alle delene er kompatible med hverandre.

 

Jeg kjøpte ny pc i 2006 fra komplett syk gamer pc, satt sammen av de folka.. 40 000 feil på pcen, endte med og bytte alt i pcen min osv etter jeg sendte den inn maaaaange ganger..

 

Aldri handla på komplett siden, nyeste pcen min kom fra netshop angrer ikke =) bygde den selv da..

 

Vet ikke jeg as, send mail til kundeservice eller no.. ?

Lenke til kommentar

Ok, det viste seg at å bytte grafikkort fikk det hele til å gå på skinner. Betyr dette, med 100% sikkerhet, at feilen ligger i grafikkortet jeg har fått? Litt kjipt om det likevel skulle være la oss si strømforsyningen om jeg sender tilbake grafikkortet for å få et nytt.. noen tanker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...