Gå til innhold

SE C905; ikke eget videosamtale-kamera i front? Har også problemer med GPS.


Steina

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig fått tak i meg en Sony Ericsson C905.

Drev å testet ut videotelefoni litt i kveld, men er det bare jeg som er dum, eller er det ikke eget kamera frempå mobilen til slikt bruk? Jeg får bare sendt video fra kameraet bak på mobilen. Hvordan skal jeg da få sett den jeg snakker med, samtidig som den jeg snakker med ser meg, hvis jeg må bruke kameraet på baksiden.

Jeg finner heller ingen instillinger for å skifte kamera på.

 

Også har jeg et spørsmål til som jeg like så greit tar i samme tråd.

Gikk på Posisjoneringstjenester -> Statusinformasjon i går, for å prøve å lese av hastigheten jeg beveget meg i. Dette funket utmerket på min jobbtelefon, en SE C702, men dette funket ikke i det heletatt på min nye C905. Får ikke koblet til noen satelitter i følge tilkoblingsstatusen. Det dukket opp noen sattelitter utenfor sirkelen (utenfor rekkevidde?), men det er alt.

Har sjekket at jeg har nyeste firmware på telefonen, men mulig jeg blir nødt til å reinstallere firmwaren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på det siste der, men det er et kamera i fronten.

 

For å skjekke om diverse ting fungerer som det skal på telefonen velger du slik at når du trykker til høyre med navigasjonstasten åpner du filbehandling, så trykker du -> * <- <- * <- * (pilene er navigasjonstastene). Når du er inne i denne menyen velger du "Tjenestetester", og blar deg ned til "Videoanr.Kamera". Hvis du da ser deg selv fungerer det :)

 

Tviler på at du trenger å innstallere firmwaren på nytt... Kansje det er en gps tester inne på denne menyen også. Kan jo alltids være noe feil med gps mottakeren på telefonen.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på det siste der, men det er et kamera i fronten.

 

For å skjekke om diverse ting fungerer som det skal på telefonen velger du slik at når du trykker til høyre med navigasjonstasten åpner du filbehandling, så trykker du -> * <- <- * <- * (pilene er navigasjonstastene). Når du er inne i denne menyen velger du "Tjenestetester", og blar deg ned til "Videoanr.Kamera". Hvis du da ser deg selv fungerer det :)

Takker for svar, men det er ikke noe Videoanr.kamera på den menyen. Det nærmeste jeg kommer er bare "Kamera", som er kameraet på baksiden. :dontgetit:

 

Og angående GPS-en, så glemte jeg å nevne at når jeg går på Google Maps, så funker det som det skal med posisjonering.

Var også en test der ja, som ser ut til å antyde at posisjonering funker utmerket. Sto ute på verrandaen og frøys i et lite minutt nettopp, og den fant 3 satelitter. Den klarte ikke å finne ut hvor jeg var på denne tiden da men. Får prøve dette litt senere en litt annen plass.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

På hjemmesiden til sony ericsson ser jeg at den dette under spesifikkasjoner:

 

"Videosamtaler (hovedkamera)".

 

Så ja, tyder på at det ikke er eget kamera for videosamtaler. Det er jo helt på trynet! Nå angrer jeg i alle fall for at jeg ikke kjøpte Nokia. Hvilket bruk skal jeg ha for videosamtaler, når jeg ikke kan se den jeg snakker med samtidig som jeg filmer meg selv? Nummertastene på den er også ganske motbydelige, men det er en annen historie.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...