Gå til innhold

Panasonic px80 vs LG PG6000


Anbefalte innlegg

Jeg Driver å vurderer å kjøpe meg en 42 plasma tv, og lurer da på hvilken av de to tvene her jeg bør satse på? jeg har tenkt meg prissjiktet 5000-8000 kr.. Jeg har ikke fått sett px80, men så pg 6000 på elkjøp og den så kjempemessig ut syns jeg, men har jo ikke alt for store kunnskaper om tv!:) har dere tips om en annen tv jeg bør satse på så er det bare å forslå det også:) Takker for svar og tips på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kan du bare slå mynt eller kron... Begge tv-ene er meget bra!

 

Som Bava sier her kan du egentlig flippe en mynt da de leverer veldig bra begge to. LG skjermen er noe bedre utstyrt bla annet med 4 HDMI og USB for musikk/bilder og video og er to hakk stiligere på designfronten.

 

To hakk stiligere hmm nei 5 vil jeg si og USB er faktisk veldig kjekt plugg inn en USB pin og vips man har musikk eller video rett på skjermen. chriso89 nevner bedre sort på PX80 dette er for så vidt riktig hvis du ser på tv i et foto rom som er bekk mørkt men som Lyd og Bilde konkluderte med så var dette umulig å skille i et normalt opplyst rom og de ble likestilt også på dette. LG skjermen er best på det meste og bør være en klar favoritt i dette tilfellet spesielt da de nå koster det samme.

Lenke til kommentar
Nja...

Hvis man skal pirke litt og vedlikeholde ping pong diskusjonen så viser ikke LG riktig 24P ved kjøring av HD materiale:).

PX80 og PG6000 er begge gode kjøp, men design messig har LG noen klare fortrinn.

 

He he skal man pirke enda litt mer så har LG en mye bedre bildemeny med innebygget program for fjerning av ir og innbrenning, du må faktisk kjøpe en Dvd i tillegg på PX80 modellen for å få dette programmet og bildemenyen er dårlig ellers også med lite valg og muligheter. PX80 modellen sliter også med langt mer bildestøy/dithering støy kontra LG og mange iriterer seg over dette men nå skal vi ikke lage en krig da begge skjemene er gode selv om jeg gladelig hadde betalt en tusenlapp ekstra for LG skjermen men i disse dager slipper man jo også dette :p

Lenke til kommentar

Dithering støy er noe de fleste plasma skjermer og noe er gjort for å lage mykere kanter på bildet. Når det gjelder støy på PX80 kontra PG6000 så er dette like håpløst siden masse tester antyder at PG er verstingen av disse to. Hvis man stiller kontrasten for høyt så fremprovoserer man støy. Kontrasten bør ikke ligge så mye over midten slik at støyen blir dempet til et minimum.

 

En annen ting er at meningen med dette forumet er å hjelpe folk slik at de kan kjøpe seg en tv. Det virker som om enkelte her inne er ekstremt opptatt av at de har gjort det beste valget når det kommer til tv-er.

 

Det er helt riktig at LG har flere innstillingsmuligheter og dette er kjempebra for folk som kyndige nok til å benytte seg av det. PX fungerer mer som en gammel crt og man kan kun stille det mest nødvendige. Panasonic har nok tenkt at PX80 skal være en folke tv selv den minst tekniske skal skal å opperere uten alt for mye krøll.

 

LG har puttet inn vaskeprogrammer og det er kjempelurt. Hvorfor Panasonic ikke har gjort dette er ikke lett å si siden et et nødvendig flat tv verktøy. Allikevel trenger man ikke å kjøpe slike vaskeprogrammer. De kan lastes ned fra nettet i hopetall.

 

Hvilken tv man skal velge av disse to må være opp til kjøperen. Selv valgte jeg PX80, men jeg kunne like gjerne tatt en PG6000. Hvis LG følger opp med flere 32" plasma skjermer så er det mulig jeg bytter. Mindre tv er lik mindre strømforbruk, mindre artefakter og mindre plass:).

Lenke til kommentar

Hmm jeg har aldri lest at PG6000 sliter med dithering støy i samme grad som PX80 men jeg syntes virkelig at man bør kjøpe skjerm etter smak og jeg likestiller disse to på bildekvalitet og man kan ikke bomme i denne prsiklassen uansett hvem man velger men jeg gir LG skjermen et par + for design og utstyr og det er ikke grunnet jeg har den selv men at jeg setter veldig pris på dette ved LG skjermen :)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hvorfor noen savner vaskeprogram til å fjerne IR kan jeg ikke skjønne. Det beste vaskeprogramme som finnes er å sette tven på en kanal som ikke er søket inn (snø).

 

Dette er ikke korrekt spesielt hvis du har fått kraftig IR på grense til innbenning da kan du la skjermen stå med snø i 14 dager uten at det hjelper..

Lenke til kommentar
Hvorfor noen savner vaskeprogram til å fjerne IR kan jeg ikke skjønne. Det beste vaskeprogramme som finnes er å sette tven på en kanal som ikke er søket inn (snø).

 

Dette er ikke korrekt spesielt hvis du har fått kraftig IR på grense til innbenning da kan du la skjermen stå med snø i 14 dager uten at det hjelper..

Da prater jeg mot bedre viten og beklager det, men jeg ikke skjønne hvordan et hvitvaskingsprogram kan gjøre jobben bedre enn snø.

Lenke til kommentar
Hvorfor noen savner vaskeprogram til å fjerne IR kan jeg ikke skjønne. Det beste vaskeprogramme som finnes er å sette tven på en kanal som ikke er søket inn (snø).

 

Dette er ikke korrekt spesielt hvis du har fått kraftig IR på grense til innbenning da kan du la skjermen stå med snø i 14 dager uten at det hjelper..

Da prater jeg mot bedre viten og beklager det, men jeg ikke skjønne hvordan et hvitvaskingsprogram kan gjøre jobben bedre enn snø.

 

Det gir mye bedre effekt på problemet og hele poenget med at det ble laget..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Det som er en kjent sak, er at de som eier LG-skjermen er VELDIG glade i å hakke ned på PX80 og forklare alle feilene med den. Mens de som har PX80 ikke hakker ned på LG i det hele tatt.

 

Dette kan bevitnes spesielt på avforums.com der det er to separate tråder om de forskjellige trådene. På panasonic siden prater de kun om tv-ene sine, mens på LG hakker de ned på panasonic..mistenktsomt..artig at det dukker opp her også.

Lenke til kommentar

Ååå vi har da opplevd "hakking" fra Panasonic PX80 eiere vi med LG skjermer også men jeg likestiller alltid disse to samt anbefaler begge i samme slengen. Setter man de opp mot hverandre som i dette tilfellet så må det være lov og fremheve de positive sidene ved hver enkelt skjerm ellers kan man jo bare slutte å diskutere... "dette er faktisk et diskusjonsforum" og trådstarter er sikkert int å høre mest mulig spesefikk om hver skjerm tror du ikke? Nå syntes jeg heller ikke at dette er en stygg tråd med hakking men en diskusjon som får den enkelte til å dra frem positive og negative ting om hver enkelt skjerm uten og være ufine mot hverandre. Men som skrevet før så kan man ikke bomme ved å velge den ene eller andre da dette er veldig bra skjermer begge to og som Bava har nevt i en annen tråd så kan man egentlig flippe kron eller mynt om disse to så peace :)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...