Gå til innhold

FIFA 09 vs. PES 09


Anbefalte innlegg

Satt her i fred og ro, helt till lillebroren min kom inn og mente at vi burde kjøpe PES09, fordi det var vistnok så veldig bra (han er 9 år, og synes at Ben10 spillet eier...).

Har ikke prøvd noen av PES spillene, og har holdt meg til FIFA, og er litt skeptisk til PES.

 

Så derfor lager jeg denne topicen og spør: Hva er forskjellen og hva anbefales?

Endret av PartyLøven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De største forskjellene er at FIFA har lisenser på alt (klubbnavn, ligaer, drakter, spillere, etc), noe PES ikke har. Spillene har også forskjellige spillmotorer, som det kan virke som er litt smak og behag. Mange liker PES, og mener dette er en simulator, mens andre mener at FIFA nå er på lik linje med PES med tanke på simulatorfølelsen osv.

 

Har spilt både FIFA og PES i alle år, men i år valgte jeg å bare gå for FIFA, noe jeg ikke angrer på et sekund. Prøvde også PES-demoen, men denne imponerte meg ikke, og var etter min mening svært lik PES 2008.

 

Anbefaler deg å laste ned demoer av begge spillene, og velge det du synes er best ;)

Lenke til kommentar

Begge spill har sine styrker og svakheter. Pes har mer fokus på gameplay og flyt i spillet. Pluss at det har Champions League lisensen. Mens Fifa har lisens til alt annet så har det også ganske bra gameplay. Det er også bedre grafikkmessig, og har bedre online-modus. Akkurat nå mener vel de fleste at Fifa09 er bedre enn PES09, meg inkludert. Men 2010-sesongen kan være motsatt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...