Gå til innhold

Windows 7 til Acer 5930g

MatsN

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei lurte på om noen har installert windows 7 til acer 5930g? Jeg har lyst til å gjøre det, men tenker på drivere. Funker vista drivere? Eventuelt link til side med drivere for acer 5930?

Også kunne det vært fint med noen tilbakemeldinger om hvordan windows 7 er.

Takk for alle svar

Endret av MatsN
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnest ikke særlig drivere fra selskap med støtte for W7 siden den enda er i beta. Men alt av Windows Vista drivere skal fungere utmerket, har selv vært beta tester til W7 lenge, og bruker det nå som jeg skriver. Bare å prøve ivei! Eneste driver som til nå er laget offisielt til W7 er Nvidia sin skjermkort driver.

Skrevet

Bedre og bedre ytelse. Til nå virker det som den faktisk har den lille "edgen" i forhold til xp i fart. Men problemet er jo at dette er fortsatt i beta fase, så man vet aldri når man får error eller systemkrash. samt at programmer som du innstallerer ikke er optimalisert for W7, så kan forekomme minnelekasjer og slikt. Som f.eks skype i W7 bruker 40mb med minne sammenlignet med Vista som bruker 15mb. Så slike ting spiller jo inn. Men bare prøv, så får du dømme selv. Jeg har ihvertfall ikke etter flere mnd med prøving ikke opplevd ennå noen stor systemkrash eller slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...