Gå til innhold

Ønsker å lære meg og lage musikk(litt omfattende)

dEWLIER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er en gutt på 20 år fra Bergen som har en stor lidenskap for musikk. Jeg ønsker defor og lære meg og lage musikk.

Jeg har egentlig det meste av utstyr. Jeg har altså en macbook pro, krk rokit 6 monitorer, m-audio 410 firewire, og en synth fra Roland sh-201. men problemet mitt er at jeg ikke har nok kusnkap til å bruke disse programmene som reason og Logic osv. Kan selfølgelig lage noen beats men føler at jeg trenger mer baktrening. Probleme mitt er egentlig at jeg kjenner ingen andre som er noe spesielt interressert i det samme som jeg så har liksom ingen å spørre om råd eller få inspirasjoner og ideer fra. Jeg går i lære som elektriker nå, men tror jeg har lyst å gå på musikkprodusjons linjen etter jeg er ferdig utdannet.

Men egentlig lurer jeg litt på hvor kansje jeg kan hendvende meg hvis jeg ønsker å lære mer om dette. kansje noen kurs eller noe i den dur.

Setter stor pris på de som tar seg tid til å svare meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er det du egentlig vil lære? Musikk er mye. Er det teori eller innføring i de nevnte programmene du vil ha?

Er vel egentlig begge deler men først og fremst lære med et musikkprogram der jeg faktsik kan fulføre og lage en hel sang, hvis du skjønner hva jeg mener...

men egentlig jatakk begge deler hvis du skjønner(alt jeg kommer over:P)

Skrevet
Du tenker da på å lage elektronisk musikk, altså trance, elektronica etc?

Ja det er det som er tanken! :)

egentlig ingen spesiell fast sjanger..

Liker det meste men electronica e liksom hovedsjanger

• 2 uker senere...
Skrevet
nobody?

Jeg anbefaler FL Studio!

Har det selv jeg... :)

Jammen greien er at jeg bruker mac og det finnes ikke til mac tror jeg :S

Men uansett har programmer er ikke det det går på!

Skrevet

Å lære programmene kommer med fikling, og trening. Det som tar tid, lang, lang tid uten en lærer eller no er få lyden til å høres god ut. Miksing og mastering er en kunst i seg selv. :p

Det viktigste er at du lærer grunnleggende musikkteori om du ikke kan det. Skalaer og harmonier osv kan være et greit sted å begynne om du ikke kan det fra før? :p Det blir veldig tungt å lage melodier med å trykke på tilfeldige tangenter liksom :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...