Gå til innhold

Problemer med Nokia 7210?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en Nokia 7210, men er så sinnssykt lei av alle bugsene på Nokia telefoner. Er det noen som har opplevd problemer/bugs med 7210? Vet dere forresten om det lar seg gjøre med en software oppdatering for å få det fikset?

 

Anbefaller dere den i det hele tatt? Skal ha en "liten" Nokia telefon, har en T68i pr. i dag. Noen andre Nokia telefoner dere anbefaller?

 

 

Takk på forhånd. 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, begynner å bli litt lei av T68i'en. Vet du forresten om menyen til 7210 er "kjapp"? Og ikke "lagger" slik t68i gjør, dette irriterer meg veldig!

 

Har ikke lyst på 7210 om den skal være så sinnssykt buggy, er svinlei av buggy telefoner fra Nokia. :oops:

Lenke til kommentar

jeg har en 7210 som jeg kjøpte i november ifjor, de eneste problemene jeg har hatt med den er at den har skrudd seg av og på selv 3-4 ganger siden jeg kjøpte den. jeg har hatt den på software-oppgradering fordi jeg selv fucka den opp med et dataprogram, men jeg merket egentlig ingen forskjell fra før jeg oppgraderte.

 

det er en knalltelefon, men jeg tror jeg hadde kjøpt 7250 eller 6100 istedenfor. 6100 fordi den har et bedre utseende eller 7250 fordi den har kamera, selv om dette er sånn passe. :)

Lenke til kommentar

Har selv en 7210. Er kjempefornøyd med den, har ikke hatt noen problemer med den enda etter 4 mndr. Er du interessert i kamera, så går det an å kjøpe det externt (dyrt men...) Bra størrelse, gode funksjoner, brukbart batteri. Tastene er digge å skrive på, man må bare venne seg til dem. Tlfen er klin lik 6610, og heller små forskjeller fra 7250.

 

Noe som irriterer meg med den er:

-har enda ikke fått til å sende e-mail med den.

-Nokia drøyer VELDIG med å selge datakabel i Norge.

-man kan ikke sende MMS med lyd.

-ikke taleoppringing.

-handsfree/ørepluggkabelen faller lett ut av tlfen.

 

..tja... kommer ikke på noe mer kritikk.

 

Har du vurdert 6100, eller Siemens S55; den har gjort det bra i de fleste tester.

 

Lykke til! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg har 7210 og har hatt den inne på rep 1 gang. (Kjøpte den i oktober). Fikk feilen "SIM-kort avvist" slik at jeg måtte slå av telefonen for så å slå den på igjen. Mange ganger når noen ringte eller hvis det kom en melding skrudde den seg av. Dette løste seg da den var inne til rep. Tror de bytta noe som het "buzzeren" eller noe sånt + at de oppgraderte softwaren.

 

Har i det siste hatt lignende problem "SIM-kort avvist", men det ser ut til å ha gått over av seg selv.... :shrug:

 

Mener ellers at det er den beste mobilen jeg har hatt. Har bl.a hatt Ericsson T68i, Nokia 6210, 6510, 8310. Er veldig fornøyd med de forskjellige funksjonene 7210 har : bra handsfree-løsning, radioen, kan lage farge-bakgrunnsbilder selv :), polyfoniske toner, sammensatte SMS, bra telefonbok løsning. Den passer ivertfall perfekt for meg, så da gjør det liksom ikke noe at jeg har måttet ha den på rep. Alle de siste Nokiaene har etter mine erfaringer hatt "bugs", men jeg liker ikke menysystemene hos de andre produsentene så da blir valget enkelt !

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har 7210 sjøl og er kjempegodt fornøgd med den. Har ikkje hatt feil i det heile tatt sidan eg kjøpte den i starten av oktober i fjor. Hadde en T68 ei stund før men var ikkje speiselt fornøgd med den spesielt hastigheten i menyar og skriving av sms trekte ned. Så mi erfaring tilseier at ein overgang frå T68i til 7210 kan forsvarast.

Lenke til kommentar

Har selv hatt 7210, og har hatt masse problemer, 3 venner av meg har også 7210, og de har også hatt masse problemer (skjermen flimrer, telefonen slår seg av helt uvitende, henger seg, etc.. Har også byttet hele telefoninnmaten en gang + skjerm + trykkplata for tastaturet osv). Jeg anbefaler ikke 7210! det er trossalt den telefonen Nokia har hatt mest reklamasjon og feil med (den ble bl.a. trekt av markedet etter 14 dager i England pga. det var så mye problem med den).

 

Jeg har også hatt 6100, og anbefaler heller den. Den har fått forbedret display (samme oppløsning og farger og størrelse, men mye bedre fargegjengivelse og skarphet/klarhet). Dog jeg også hadde problem med at 6100'en skrudde seg av ofte, og den hengte de første 30min'ene jeg hadde den (måtte dog bytte til ny 6100 en uke senere, for det var så mye problemer med den første).

 

Jeg hadde helt uten tvil ventet i ca. 14 dager til Sony Ericsson T610 har kommet på markedet. Den kommer til og koste ca. det samme som 7210, og mindre enn 6100 og 7250. Den har også bedre kamera, mye mye bedre skjerm, bluetooth, epost, og mye mye mer som ingen av Nokia telefonene har. Dessuten vil den også ha mye bedre batteritid, og generellt sett så holder jo SE en mye bedre standard når det gjelder kvalitet enn Nokia (spesielt på Software siden).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en 7210 å er strålende fornøyd med den, men kan ikke si at jeg er fornøyd med MMS'en, man kan ikke sende MMS med lyd, det irriterer meg noe så inni helve**e :grumpy:

 

Ellers så er det en meget bra telefon, menyen er rask, alt det som de andre har nevnt, enseste at jeg har ikke hatt noen feil på min :woot:

 

btw, jeg fikk min i julegave, har ikke fått nyeste software/firmware.

Lenke til kommentar

Dette er en Tlf. som det har vert mye Sw. feil med. Det er brukere som har hatt tlf. i over ett år uten antydning til Sw. feil, og det er kunder som regelmessig kommer for oppgradering. Det er så ille at kunder legger igjenn tlf. nummer for å bli oppgringt når det kommer nytt Sw. på markedet. Som andre har nevnt: Kjøp heller en 7250, dette er en tlf. du kommet til å få mye mer glede av. Vi har ikke hatt mer enn en 7250 på service siden den ble lansert.

 

Mvh. Anders--->COMMIT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...