Gå til innhold

[Løst]trenger hjelp for kjøp av Speakon støttet forsterker[Løst]

Gjest Slettet+129837

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+129837
Skrevet (endret)

hei.

jeg trenger hjelp for kjøp av Speakon-jack støttet forsterker

det jeg trenger er bare en maskin for å bruke de 2 store høytallerne jeg har med speakon kabler.

men maskinen skal ikke være så "avansert" og annet. det jeg trenger er å koble pc-en min til de store høytallerne, så derfor trenger jeg en forsterker som ikke gjør noe annet enn å være som en adapter.

Hvor finner jeg sånne forsterkere og hvor finner jeg det billigst som mulig? (eller nest billigst da)

Endret av Slettet+129837
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare til å bruke en vanlig forsterker med speakon i den ene enden av høyttalerkablene.

Frode

• 2 uker senere...
Gjest Slettet+129837
Skrevet

det er det jeg spør om da...

Hvor finner jeg sånne forsterkere med speakon og billigst som mulig?

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor du MÅ ha speakon på forsterkeren. Selv om høyttalerene har speakon-tilkobling, betyr ikke det at du trenger det samme på forsterkeren. Det er vel bare å bruke en vanlig høyttalerkabel med speakon i den enden som skal inn i høyttaleren.

Frode

Gjest Slettet+129837
Skrevet (endret)

hvis du mener at jeg ikke skal bruke noe annet enn vanlige "adapter-kabel" til de store høytallere, hvordan skal den få da nok volt fra pc-en da hvis pc-en gir bare ca. 5 volt som er forsatt lite

Endret av Slettet+129837
Skrevet
hvis du mener at jeg ikke skal bruke noe annet enn vanlige "adapter-kabel" til de store høytallere, hvordan skal den få da nok volt fra pc-en da hvis pc-en gir bare ca. 5 volt som er forsatt lite

Du må selvsagt ha en forsterker imellom, men den trenger ikke ha Speakon-utganger. En forsterker med vanlige høyttalerterminaler vil også gjøre susen. Så lenge du ikke sier noe om hvilke høyttalere du skal bruke, er det vanskelig å foreslå noe spesifikt. De rimligste forsterkerene ligger vel rundt 1500,-, bruk prisguiden eller kelkoo til å finne noe som passer.

Frode

Gjest Slettet+129837
Skrevet

jeg har de høytallere "eurolive b1520 pro". 2 av dem.

Skrevet

Da kan du for eksempel bruke Behringer sine EP1500/2500 forsterkere. Hvis du er villig til å handle brukt, er jo de svenske Lab-forsterkerene meget bra.

Frode

Gjest Slettet+129837
Skrevet

grei pris ca. 2000,-

tusen takk skal du ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...