Gå til innhold

Svart skjerm i Pinnacle 12 Ultimate


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt ny harddisk og flyttet mine Pinnacle prosjekt og filer til den. Når jeg nå skal redigere får jeg bare svart skjerm i forhåndsvisningsvinduet. Når jeg dobbelklikker og får opp det to vinduene på venstre side (hva heter denne delen av Pinnacle på norsk?) virker forhåndsvinings vinduene (alle 3) Hvis jeg lager nye prosjekt er det ikke noe problem.

Maskin: Intel Core Duo, 3 Ghz, 4 GB minne, Windows Vista Premium. Pinnacle 12.1

Det var ingen problem med dette før jeg byttet disk.

 

Har også et annet problem i Pinnacle, selv om Pinnacle sine eksperter sier det problemet ikke finnes. Hvis noen vil høre om det, gi en lyd så skal jeg fortelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg at jeg har gjort. Prosjektet åpner seg helt fint, og det er bilder i klipp vinduene. Men i forhåndsvisningsvinduet er det svart.Riktignok kommer det bilde der hvis jeg f.eks drar klipp opp i visningsvinduet. Når jeg trykker play blir detsvar. Det kommer heller ingen lyd i prosjektet.

Lenke til kommentar

Hei

I Pinacle-forumet fant jeg flg:

 

Joined on 07-24-2007

Alpharetta, GA, USA

Posts 56

 

 

Re: Using a portable drive for Studio projects

jshelton:

Also, I specify a render location that is on an internal drive of the PC currently connected. So I don't see any performance hits from the external drive use. I'm sure creating the output file might be faster writing to an internal drive. From my experience USB is fast enough for DV but not HD capture.

 

 

 

I specify my Auxiliary Files to be on an internal drive. Seems to work great. I'm surprised you haven't made USB work with HD capture. Whether it's DV or HDV, it is still 25 Mbps. I would suspect the real problem is the added CPU overhead of decoding MPEG2 for live preview in addition to the saving to disk. This is why Live Preview can be deselected.

 

As regards defragging, I find if I copy the project to another drive, delete the original, then copy back again, voila! It is defragged. I strongly suspect Windows behaviour on doing file copies is to pre-allocate ALL the storage for a destination file in one big chunk so there ends up being little to no fragmentation in this scenario. Unlike when the app is creating the file for the first time and writing data and Windows may be allocating additional file blocks all over the place.

 

Tråden:

 

http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/200875.aspx

 

Kan du finne noe der?

 

Knut

Lenke til kommentar
Hva har du for grafikk kort?

Hvordan projekt jobber du med? HD eller SD?

Hvilke effekter bruker du?

Når du kjører preview og skal editere hører du da lyd?

 

Har du prøvd å laste inn demo projektet i Studio 12 å sett om du har samme feilene da?

 

Grafikkort: NVIDIA GeForce 8800 GT

Prosjektet er i SD, ingen effekter bare inn/ut fade.

Ingen lyd eller bilde, men scrubberen beveger seg.

Demo prosjektet har ingen feil

 

Har også et annet "problem" og legger ved en fil, kanskje du som kan Pinnacle kan fortelle meg om dette er en feil, eller bare skal være slik. Kanskje jeg må ringe pinnacle support også.

Pinnacle_studio_12_error.wmv

Lenke til kommentar

Har fått fikset det første problemet, det med svart skjerm. Ga nytt navn til prosjektet og forsøkte å åpne det i Studio 10. Etterpå virket det helt ok iStudio 12. Merkelige greier. Men jeg slipper å bruke mange timer på arbeid som alt er gjort.

 

Men så var det problem nr. to....i klipp edit vinduet.

Endret av ingebil
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mulig det. Men den "taggen" som viser hvor i klippet jeg er,flytter seg til venstre når jeg trykker på (I) (In for å sette ny start på klippet) Dermed kommer den "taggen" som viser hvor i klippet jeg er til venstre for den "taggen" som viser ny srt på klippet. Når jeg skal fortsette (play) klippet for å evt. finne ny slutt spilles først den delen som er mellom play"taggen" og ny start. Burde ikke klippet fortsatt fra ny start og ikke noen sekunder til venstre (før) for ny start? Mener å huske at dette ikke var et problem i Studio 7 og 8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...