Gå til innhold

[Løst]Lage fotomontasje av portretter - Trenger Hjelp


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For en stund siden hadde jeg en fotoshoot med ei russejente slik at mor og far skulle få et bilde å henge på veggen.. Fotoshooten gikk så bra at de har problemer med å velge bilde, og jeg foreslo at jeg kunne lage en montasje slik at de fikk flere bilder i ett..

 

Alt vel så langt, men da jeg satte meg ned for å lage montasjen så oppdaget jeg at det var VANSKELIG.. Får liksom ikke til å sette sammen bildene uten at det enten ser amatørmessig ut, eller at det rett og slett ikke passer sammen..

 

De fleste av bildene er i portrettformat, men jeg har bilder både i helfigur, halvfigur og nærbilde av ansikt..

Har vurdert å kjøpe en bord / vectorgrafikk fra istockphoto.com for å freske opp litt, men sitter alikevel veldig fast..

 

Så har noen av dere dyktige folk der ute laget en montasje med hell, eller vet om en guide der man får tips og hint for å lage en fin en så setter jeg utrolig stor pris på litt hjelp..

 

-Fredrik

Endret av Ottern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fotomontasje?

 

Hvor profesjonell er du? Du kan f.eks gjøre det enkelt på mange måter:

 

Picasa har en slik mulighet.

 

Jobber som fotograf og har vel over middels gode kunnskaper i PS, uten at jeg er noen ekspert.. Men kan ta en titt på funksjonen i Picasa..

Takk for tips!

 

-Fredrik

Lenke til kommentar

hva med å lage en negativ-filmrull ramme i PS og sette bildene inni? :) dette kan du lett gjøre selv, eller laste ned en brush hvis det er ønskelig. det gjorde jeg på et foto prosjekt, og det funka bra.

er ikke sikkert at det passer til dette prosjektet, men er iallefall et forslag ;)

 

legger ut resultatet, så kanskje du skjønner hva jeg mener:

 

post-127994-1231523821_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hva endte du opp med å bruke?

 

Ble det bra? Er du fornøyd?

 

Og Kattis: Har du en .psd fil eller brush liggende som du er villig til å ofre for samfunnets utvikling?

 

 

Selvfølgelig! :) legger ut en link, så er det bare å laste den ned ;)

 

filmstrip brushes

 

den er forøvrig lastet ned fra deviantart.com som har utrolig mange andre bra brushes også. så der er et lite tips hvis noen trenger litt visuell inspirasjon :)

Lenke til kommentar

Hallois og takk for mange gode svar og tips!

 

Jeg lastet ned picasa og tittet litt på hvordan den ble seende ut, fikk noen flere ideer der også brukte jeg photoshop og snekret sammen en. Bakgrunnen handlet jeg fra istockphoto.com, en slik vector sak med noen sommerfugler og slike fancy vector linjer som jeg aldri kommer til å klare å lage selv..

 

Ble ganske fornøyd med utfallet

 

 

-Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...