Gå til innhold

Kjøp av data/pc[7-7,5k], usikker! Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Folk som ikkje har peiling på data fortjener ikkje ein high-end laptop.

/sigh, alle som kjøper skjermkort på grunn av at det har større minne og sånt.

Folk som ser ned på andre pga. ferdigheter fortjener egentlig ikke spalteplass men jeg klarte ikke la være. Skaff deg en bedre holdning og et bedre menneskesyn. Tenk deg om en gang til før du rakker ned på andre

Vær så snill, ikke kom med et tåpelig innlegg nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Både ACER'en fra MPX (Lord_Linus) og HP'en (chirsso) er ganske fornuftige køb. Regn dog ikke med at nogle af dem kører GTA4 godt... det er altså et spil der kræver sin maskine. Porteringen af GTA4 til PC er i virkeligheden så dårlig at det bedste forslag i forhold til det spil nok er at man køber en XBox eller PS3. :grin:

Takk for masse svar :) Acern fra MPX og HP'en som er nevnt, tar de feks cod5 og cod4 på lav/middels grafikk, uten lagg? Håper det :roll:

Skrevet (endret)

Hei xD

Kan anbefale deg denne!

Acer Aspire 5930G

Skulle vel gruse den du har valgt på nærsagt alt. :tease: Dama har den, og hun er kjempefornøyd, jeg har forgjengeren 5920G, og jeg er også veldig fornøyd! Spiller CoD 5 med 1280x800 på oppløsninga og det meste slått av med god FPS.

Uansett hva du velger håper jeg du bli fornøyd!

Frostie

EDIT: Så at det var noen før meg. Kanskje jeg skulle lese alle postene neste gang. :p

Endret av Frostie
Skrevet (endret)

Ok, folkens :D Har prøvd å sette sammen en grei byggepc, til litt over budsjettet.. Koster totalt 7938 + frakt.. her er oppsetttet;

Skjerm: Acer X223W 1368kr

Kabinett: Sunbeam Transformer 895kr

PSU: OCZ StealthXStream 600 Watt 588kr

Hard.: Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB 499kr

Ram: GeIL Value DDR2-800 4096 MB (2x2048) 291kr

DVD/CD: Samsung SH-S203B 299kr

Hovedkort: Asus P5K 413kr

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6850 1401kr, faktisk 3GhZ!

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870 1890kr

Mus: Logitech MX518 249kr

Tastatur: BenQ i100 45kr

Sokkel: LGA775

Brikkesett: Intel P45

Hva synes dere? Dette er forhåpentligvis en bra bygge-spill pc?? Forslag til endirng? Skal ikke ha dyrere i pris da, fordi blir dyrt nok detta her..!

Endret av Liverbirds
Skrevet

Ser umiddelbart ganske fornuftigt ud syntes jeg - du har vist studeret sagerne nu. :thumbup:

Nogle enkelte kommentarer:

Du kan jo få et billigere kabinet, men det er du vel klar over. Det er selvfølgelig lækkert med en PC der ser godt ud, men ville nok personligt have brugt de ekstra penge på nogle bedre (i.e. hurtigere) RAM.

Et alternativt til din DVD/CD som kan være lettere at få tag i er Sony Nec 7203S.

4870 er et kanon kort. Ville dog overveje at få et andet mærke end Sapphire, hvis dem du køber hos har alternativer til samme pris; syntes det virker til at der er lidt flere problemer med Sapphire kortene end med de andre mærker.

Kender ikke skærmen, men prisen er god. Yderligere kommentarer må andre med lidt mere ekspertise på de enkelte elementer eventuelt komme med. Men tror helt sikkert du vil få en ganske udmærket spiloplevelse der (og ikke mindst en interresant oplevelse hvis du skal sammle den selv :p ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...