Mr. Bojangles Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Hei Jeg klarer ikke å synkronisere Ipod-en min med PC-en min som kjører Ubuntu 8.10. Jeg har prøvd både med Rhytmbox og med GTKpod - begge finner Ipoden og dens innhold, men når jeg prøver å slette filer eller laste over filer får jeg feilmeldinger. Jeg har tidligere brukt Ipoden mot en PC som kjører XP, kan det være at den er knyttet til Windows på noen måte? Noen som har vært borti noe lignende? Går det evt. an å kjøre Itunes via Wine? På forhånd takk.
Smif Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Har ikke erfaring med dette, eier ikke engang en ipod, men har du prøvd amarok?
Mr. Bojangles Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 Nei, har kun prøvd Hip; GTKpod og Rhythmbox - men skal prøve Amarok. Får denne feilmeldingen i GTKpod: Could not remove the following file: '/media/EVEN'S IPOD/iPod_Control/Music/F52/50 Cent - Get Rich Or Die T.mp3' Error opening /media/EVEN'S IPOD/iPod_Control/Artwork/F1031_1.ithmb: Read-only file system Error opening /media/EVEN'S IPOD/iPod_Control/Artwork/F1027_1.ithmb: Read-only file system Opening of '/media/EVEN'S IPOD/iPod_Control/iTunes/iTunesDB' for writing failed (Read-only file system).
Mr. Bojangles Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Skrevet 5. januar 2009 (endret) Har forsket litt på dette nå i dag (MÅ ha Ipoden til bussturen til skolen ^^), og har funnet hvor problemet lå. Jeg koblet Ipoden til en Windows-maskin, og formaterte den og la inn nyeste FW, og jeg gikk deretter inn på Ipoden i Explorer; slettet filen: "ipod_control/itunes/itunes_lock", og nå fungerer den utmerket. Hvis noen andre lurer på det samme. Regner med at problmet var det at poden har vært synkronisert mot biblioteket i Itunes på PC-en min, og at den derfor ikke kan skrives til manuelt. Edit: Amarok var forresten en veldig bra mediaplayer, takk for tipset. Endret 5. januar 2009 av Mr. Bojangles
jonnor Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Feilmeldingen sier jo helt klart og tydelig at det var grunnet: "Read-only file system" Det kan godt være at den har blitt automontert ro pga den nevnte lockfilen, noe du sikkert kunne overstyrt ved å montere med -O force. Så vet du det til neste gang, i tilfelle du ikke har noen Windows maskiner i hus/ikke ønsker å reformatere saken. Endret 5. januar 2009 av NorthWave
Mr. Bojangles Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Skrevet 5. januar 2009 Ok, har bare kjørt Ubuntu i 2 uker - så jeg er ikke så veldig inni det. Hadde uansett tenkt å fjerne det som lå inne av musikk.
hakonvl Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Sjekk ut songird. Sjekk Getdeb.org og søk den opp det, er litt lurer en legg til fjern programmer. Fungere som Ipod, men du har mye større frihet til og flytte musikk fra ipod til PC og sånt. Den har også innebyg nettleser, basert på FireFox.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå