Gå til innhold

Skruer løs på pc, gått 1 mnd.


Anbefalte innlegg

Butikker er ikke tjent med folk som krangler.

 

Nettopp derfor vil du som regel oppleve "dårligere" kundebehandling (mao. ikke mer enn du har krav på) dersom du følger ditt eget tips ovenfor.

 

Der jeg jobber må vi som selgere ofte ta imot reklamasjonssaker, men vi har svært liten til ingen innflytelse på prosessen videre. Har inntrykk av at dette er svært vanlig i data-/elektronikkbransjen (men mulig jeg tar feil?). Dersom du begynner og kreve ditt og datt (som du strengt tatt ikke har krav på), virker truende, påståelig, frekk, kranglete osv. vil du derfor ikke komme noen vei; du har kun oppnådd å irritere kundebehandleren, som mest sannsynlig prøver å hjelpe deg etter beste evne, helt unødig. I beste fall vil denne "dårlige" servicen vedvare hos denne kundebehandleren dersom du skulle fortsette å handle hos vedkommende. Jeg tar i hvert fall alle typer verbale angrep personlig, selv om jeg egentlig vet at det ikke er meg personlig sinnet er rettet mot. I verste fall, dersom du forstyrrer ro og orden i butikken, vil du (i hvert fall av meg) bes om å forlate for så muligens å ignoreres til du roer deg ned, evt. bli hjulpet ut av lokalet av vekter. Sistnevnte scenario har jeg heldigvis sluppet, men det har vært på nippet noen ganger (høylydt kjefting, navnekalling, gjenstander kastet mot meg etc.).

 

Personlig ser jeg dette som en prinsippsak; bråkebøtter har så godt som aldri rett og de skal derfor ikke gis inntrykk av at de har rett i den forstand at man er ettergivende bare for å få dem vekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
HP er et herk å få noe hjelp fra, så gå heller til Expert butikken.

 

Personlig har jeg gode erfaringer med å ta direkte kontakt med HP. Blant annet reklamerte jeg på et batteri til en snart 2 år gammel Pavilion for litt siden. Kom nytt batteri i posten 3 dager etter jeg tok kontakt. :)

Lenke til kommentar
HP er et herk å få noe hjelp fra, så gå heller til Expert butikken. Må helt ærlig talt si at du kanskje virker litt feig. Få butikker man faktisk blir spurt om man trenger låneprodukt i, men man får i de fleste hvis man bare spør. Gå inn, be dem finne en løsning, ikke gi deg.

 

Ikke sats på kredit fra HP, sats heller på at Expert gir opp, gir deg ny maskin, får din reparert tilbake og må selge denne som B-vare. Da hjelper det selvfølgelig om du tropper opp med alt av tilbehør til din maskin, aller helst også esken ;)

 

 

Nei, jeg har ikke vært feig, vil jeg si. Jeg har sagt i fra så det holder, men butikken viser ikke vilje til andre alternativ enn å la meg vente. At de nå vet at de mister meg som kunde, betyr tydeligvis ikke noe for dem. Det er ikke noe jeg har truet dem med, det er et faktum. Det er flust med alternative steder å handle i haugesundsområdet.

 

Er i dialog med HP, og avventer hva som videre skal skje.

Lenke til kommentar
Butikker er ikke tjent med folk som krangler.

 

Nettopp derfor vil du som regel oppleve "dårligere" kundebehandling (mao. ikke mer enn du har krav på) dersom du følger ditt eget tips ovenfor.

 

Der jeg jobber må vi som selgere ofte ta imot reklamasjonssaker, men vi har svært liten til ingen innflytelse på prosessen videre. Har inntrykk av at dette er svært vanlig i data-/elektronikkbransjen (men mulig jeg tar feil?). Dersom du begynner og kreve ditt og datt (som du strengt tatt ikke har krav på), virker truende, påståelig, frekk, kranglete osv. vil du derfor ikke komme noen vei; du har kun oppnådd å irritere kundebehandleren, som mest sannsynlig prøver å hjelpe deg etter beste evne, helt unødig. I beste fall vil denne "dårlige" servicen vedvare hos denne kundebehandleren dersom du skulle fortsette å handle hos vedkommende. Jeg tar i hvert fall alle typer verbale angrep personlig, selv om jeg egentlig vet at det ikke er meg personlig sinnet er rettet mot. I verste fall, dersom du forstyrrer ro og orden i butikken, vil du (i hvert fall av meg) bes om å forlate for så muligens å ignoreres til du roer deg ned, evt. bli hjulpet ut av lokalet av vekter. Sistnevnte scenario har jeg heldigvis sluppet, men det har vært på nippet noen ganger (høylydt kjefting, navnekalling, gjenstander kastet mot meg etc.).

 

Personlig ser jeg dette som en prinsippsak; bråkebøtter har så godt som aldri rett og de skal derfor ikke gis inntrykk av at de har rett i den forstand at man er ettergivende bare for å få dem vekk.

 

 

Selgere er de som blir skyteskiver, og må ta imot kundenes frustrasjon. Personlig har jeg hele tiden gått ut fra at butikken har fulgt forbrukerkjøpsloven, noe man her i tråden bekrefter at de har gjort.

 

Men etter fire, og nå fem uker, har jeg ikke vært blid, det skal være sagt. Jeg har ikke truet dem med noe som helst, men jeg har sagt fra hva jeg synes om at de ikke kommer med andre løsninger enn at jeg fortsatt må vente. Selgerne har nok ikke noen innflytelse her, men de har muligheten til å snakke med overordnede. Jeg har nevnt dette, men fikk da høre at "då må du høgt opp i systemet". Det eneste selgerne har gjort er å purre, ok, men det hjelper ikke noe når verkstedet fortsatt venter på deler. Løsningen ligger dermed ikke hos verkstedet. Butikken har pr torsdag 5.2 ikke kunnet opplyse meg om de har fått vite hvor lenge delene lar vente på seg.

 

Jeg vet veldig godt at man kommer lengst med å opptre høflig og saklig. Selgerne er helt i front mot kundene, og må ofte ta dritten. Det er svært sjelden jeg har hevet stemmen overfor en butikk. Men i dette tilfellet har jeg gjort det, fordi jeg føler jeg har ventet lenge nok, alt tatt i betraktning, samt at butikken ikke har gjort annet enn å purre. Alt under fire uker tok jeg med godt humør. Jeg prøver å se saken fra flere sider, og vise min forståelse. Det skal mye til før jeg hever stemmen, og ikke minst er det for meg svært langt å gå å gi beskjed om at jeg ikke vil handle mer i en butikk. Det er en og annen butikk jeg ikke handler mer i, men jeg har ikke sagt fra om det, kun holdt meg unna. I dette tilfellet har jeg gitt klar beskjed. Det er som sagt ikke noen trussel.

 

Denne saken er ikke enestående. Det er nok av kunder som har opplevd tilsvarende. Det er ikke få PCer og ikke minst mobiltelefoner som årlig må inn til service, enten det måtte være garantisaker eller ikke.

 

Jeg mener dette er noe bransjen og forbrukermyndighetene må kunne rydde opp i. Kundene er blitt mer forbrukerbevisste, selv om en del krever for mye (prøver seg eller vet ikke bedre). Bransjen på sin side er ikke tjent med misfornøyde kunder, for høy feilprosent, verksteder som bruker lang tid på service osv.

Lenke til kommentar

Hvordan går det nå da? Noe framgang?

 

Helt riktig det dere sier om at selgerene blir skyteskiver og har lett for å gi seg, men ikke gi dem skylden for dette og ikke utnytt dette til din fordel. Da mister man i hvert fall all respekt hos meg.

 

Har selv jobbet på elkjøp og jeg har måttet fjerne en kunde fra butikken fordi han kastet en fjernkontroll inn i en av utstillingstvene. Og han hadde bare ventet en uke på sin playstation.

 

Enkelte folk blir fort sint og føler at de er dekket mot alt som kan skje med produktet deres.

 

Verste jeg har vært med på var han som truet med å banke meg gul og blå fordi jeg ikke fikk fikset xboxen hans pga den var chippet og dermed var garantilisensen brutt.

 

Det jeg prøver å si her er at om du vil ha hjelp til noe så vær høflig og takknemlig, dette gir selgerne/servicearbeiderne lyst til å hjelpe deg og gjør gjerne mer enn de er pliktig til.

 

Hjelper du naboen å skifte dekk på bilen om han er en drittsekk? Tviler, men hvis han er litt kompis hjelper du han gjerne og finner fram pilsen.

 

Dette var generelt et tips til alle, du som trådstarter har gjort det meste etter boken - har forståelse for at du blir frustrert og at du trenger å få utløp for det.

 

Håper du får ordnet det snart.

Lenke til kommentar
Hvordan går det nå da? Noe framgang?

 

Helt riktig det dere sier om at selgerene blir skyteskiver og har lett for å gi seg, men ikke gi dem skylden for dette og ikke utnytt dette til din fordel. Da mister man i hvert fall all respekt hos meg.

 

Har selv jobbet på elkjøp og jeg har måttet fjerne en kunde fra butikken fordi han kastet en fjernkontroll inn i en av utstillingstvene. Og han hadde bare ventet en uke på sin playstation.

 

Enkelte folk blir fort sint og føler at de er dekket mot alt som kan skje med produktet deres.

 

Verste jeg har vært med på var han som truet med å banke meg gul og blå fordi jeg ikke fikk fikset xboxen hans pga den var chippet og dermed var garantilisensen brutt.

 

Det jeg prøver å si her er at om du vil ha hjelp til noe så vær høflig og takknemlig, dette gir selgerne/servicearbeiderne lyst til å hjelpe deg og gjør gjerne mer enn de er pliktig til.

 

Hjelper du naboen å skifte dekk på bilen om han er en drittsekk? Tviler, men hvis han er litt kompis hjelper du han gjerne og finner fram pilsen.

 

Dette var generelt et tips til alle, du som trådstarter har gjort det meste etter boken - har forståelse for at du blir frustrert og at du trenger å få utløp for det.

 

Håper du får ordnet det snart.

 

 

Jeg har full forståelse for det du skriver, og prøver alltid å se saken fra to sider. Har ikke hørt noe mer fra Expert, men saken har løst seg for mitt vedkommende :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...