Gå til innhold

Valve Hammer: Source, hvordan får jeg en NPC til å sitte i en stol?

Gjest Slettet-aNZFa3

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Jeg ser ingen sitte sekvenser i "Model->Sequenses". NPC'n jeg vil ha til å sitte er en npc_metropolice.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge siden jeg drev med dette nå, men jeg mener at det skal være sitte sekvenser. Hvis ikke kan det hende det aldri har blitt laget. Har du sett om en metropolice noen gang sitter i selve spillet?

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Jeg fant en NPC med en sitte sekvens, men hvordan får jeg han til å sitte i stolen? Bruker en scripted_sequence entity?

Skrevet

Scripted sequence:

1. Place the NPC directly in front of a chair (I don't know how the NPC knows to sit in that specific chair – it just magically worked)

2. Surround the NPC (and perhaps the chair also) with a scripted sequence. Give the sequence a name.

3. Set the "Target NPC" keyvalue in the sequence to be the NPC.

4. Set the "Pre Action Idle Animation" keyvalue in the sequence to be ACT_BUSY_SIT_CHAIR

5. Depending on if/when you want the NPC to stand up, you'll need to have a "Cancel Sequence" input. I set it up so that after my second NPC walked halfway across my map, the sitting sequence ended and my first NPC arose.

Skrevet

Trodde ikke Metrocops hadde noen sitteanimasjoner jeg... Men om du på en eller annen måte har funnet en animasjon du liker, så bruker du scripted_sequence, som fyren over meg sa. Hvis du lurer på noe eller støter på noen problemer, kan du bare spørre her. Jeg har drevet aktivt med level design i Source i to år nå, så jeg kan sikkert hjelpe på en eller annen måte;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...