P0nduz Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Hei Har kjøpt meg en asus 1000h men er ikke fornøyd med den synes den blir litt for tykk og batteritiden er ikke bra nok syns heller ikke tastaturet er godt nok. ca 3 timer. Så er på utkikk etter en ny og som det går fram av topic er kravene enkle: - godt tastatur med knappene naturlig plassert - så god ytelse man kan få - god batteritid (kan gjerne kjøpe ekstra batteri bare jeg kommer over 5 timer) - God skjerm Takker for alle svar ..christer..
CorporalClegg Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Samsung NC10 (når den kommer til norge) er vel så nært kravene dine som mulig.
Deem Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 (endret) I tvil om Samsung NC10 i det hele tatt kommer til Norge, samsung selger ikke datamaskiner her i Norge... Den har også dårligere batteri enn Eee 1000h, og samme ytelse. Tastaturet er like stort, vet ikke hvordan det ligger an med layout da. Men den er litt slankere og har bedre skjerm. Hva med Asus Eee S101? Så lenge du klarer deg med en liten ssd + sdkort? Edit: Når det gjelder batteritid på 1000h (har en selv), får jeg den til å vare i underkant av 8timer ved riktig innstillinger, eller fire-fem timer film... Endret 2. januar 2009 av Deem
P0nduz Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Har sett på s101 tror disken blir litt liten på denne da jeg tenkte jeg skulle bruke den til å lagre litt bilder på farten. Har du noen andre forslag til maskiner som kan holde mange timer? kjøper som sagt gjerne ekstra batteri men vil at den skal være litt tynn også. Hvordan får du din maskin til å holde så lenge?
Deem Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 (endret) Et større batteri gjør maskiner større uansett... Eee 1000H er den med best batteritid av netbooks (utenom eee 1000 som har ssd) på markedet. Skru ned lysstyrken på skjermen til nesten minumum (man ser bra likevel), benytt deg av HybridEngine funksjonen, sett strømegenskapene til "maksimal strømstyring" og slå av wlan og blutooth når du ikke bruker det... Vips så får du mye mer batteritid. Jeg tror MSI Wind slår ann bra for deg, bestill et 6cellers eller større batteri så har du mer batteritid (men da blir den også feitere) Endret 2. januar 2009 av Deem
P0nduz Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 MSI Wind ser jo greit ut men heller mer mot LG x110 da det ser ut til at denne har bedre skjerm, men denne får man kanskje ikke 6 eller 9 cellers batteri til?
mortenandersen Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 (endret) MSI Wind ser jo greit ut men heller mer mot LG x110 da det ser ut til at denne har bedre skjerm, men denne får man kanskje ikke 6 eller 9 cellers batteri til? 6 cell-batteri fåes allerede til LG X110 på bl.a. Netshop. Denne maskinen ser veldig lekker ut, men vil vente til den får innebygd 3G, og disse modellene kommer ut i januar/februar. For øvrig håper jeg Samsung NC kommer til Norge også. Det er jo nå klart at den kommer til Danmark, så hvorfor skulle den ikke komme til Norge? Hvis det ikke er forskjell på tastaturene, så får vi jo æ, ø og å på det danske tastaturet? Eller er tastaturene vi bruker i Norge, Danmark og Sverige, skandinaviske, slik at de kan brukes om hverandre? Tror ikke det, for jeg tror det er noen små forskjeller i hvert fall på et norsk og et svensk tastatur. Er ikke sikker på om vi i Norge kan bruke svenske tastaturer, men tror vi kan bruke danske. Noen som vet dette med sikkerhet eller som kan gi info om dette? Endret 2. januar 2009 av mortenandersen
CorporalClegg Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Et større batteri gjør maskiner større uansett... Eee 1000H er den med best batteritid av netbooks (utenom eee 1000 som har ssd) på markedet. Skru ned lysstyrken på skjermen til nesten minumum (man ser bra likevel), benytt deg av HybridEngine funksjonen, sett strømegenskapene til "maksimal strømstyring" og slå av wlan og blutooth når du ikke bruker det... Vips så får du mye mer batteritid. Jeg tror MSI Wind slår ann bra for deg, bestill et 6cellers eller større batteri så har du mer batteritid (men da blir den også feitere) På det norske markedet ja. LG X110 går for å ha det beste tastaturet blandt netbooks.
P0nduz Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 tror jeg kommer til å gå for lg maskinen. men noen som vet hvor lang batteritid man kan få med 6 cellers batteri på denne? ser netshop får den inn med innebygget 3g nå snart:)
raet Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 du har ikke vurdert Lenovo IdeaPad S10e? den har kongebra byggekvalitet like bra spec som de andre 10" på markedet (asus, msi og LG +++) har expresscardslot for utbygging med feks 3G kort eller whatever... 2 modeller: NS84TNO med 1,6Ghz og 3cellers batteri NS95QMN med 1,5Ghz og 6cellers batteri bør være aktuell?
P0nduz Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Det er vel ingen som har den modellen som har 6cell som standard på lager her i norge? frister veldig med LG'en siden den har fått gode tilbakemeldinger på skjermen og tastaturet:) men har selvsagt tenkt på lenovo også men de har jo utrafisjonell skjermoppløsning veit ikke om dette blir et problem?
raet Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 amentio bekrefter at de har tilgjengelig 6-cellersmodellen etter 20.januar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå