Gå til innhold

Sony KDL-40w4000 eller Samsung LE40A656?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg skal kjøpe meg en ny TV. TVen skal være 40 - 42" og absolutt maks pris er 9000 kr, jeg har også veldig lyst på fullHD.

Bruksområdene per i dag er PS3, PC og analog kabel-tv, men i februar byttes dette ut med parabol fra canal digital.

 

Jeg har sett meg ut to kandidater:

 

 

- Sony KDL-40w4000

 

- Samsung LE40A656

 

Vurderer stergt Samsungen siden den har alt jeg ønsker pluss et pent utsende og 100 Hz teknologi, men er det disse tv-ene som vil gi mest for pengene? Har noen av dem 1:1 pixelmapping?

 

Takker for svar :)

 

Edit:

 

Har nå kommet ned til to kandidater, Sony KDL-40w4000 eller Samsung LE40A656. Klarer ikke helt og bestemme meg fullt, Samsung har 100Hz teknologi, er dette viktig? At Sony har hdtv motakker bryr jeg meg ikke om da jeg skal skaffe parabol. Er det Samsungen som gir mest for pengene?

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer de samme TV'ene som deg, i tillegg til Samsung LE-40A559 40" LCD-TV Full-HD.

 

Etter å ha lest en del tester, så føler jeg at 656 er den beste TVen, uten at jeg personlig er noen ekspert.

 

Angående ditt spørsmål, så leste jeg i en tilbakemelding fra en på prisguide.no på 656:

 

"HDMI inngang # 2 gir 1:1 pixelmapping for 1080p signal fra PC. De andre inngangene bør derfor ikke brukes med PC, kun normale kilder som dvd/bluray-spiller, paraboltuner etc."

 

som du finner her: https://prisguiden.no/product.php?produc...9611#userReview

Endret av ones
Lenke til kommentar
Samsung A656 er best av disse to så kjøp denne.

 

Er det 100Hz teknologien du tenker på da? Eller gir den generelt bedre bilde?

Forresten har Samsung A656 dreibar fot? Ikke så viktig men lurer.

 

 

Vel man trenger ikke 100 Hz på alle skjermer men W4000 hadde trengt dette og sliter med mye hakking i bildet, ellers så er Samsung A656 bedre på det meste i henhold til flere tester tatt disse i mellom.

Lenke til kommentar
Samsung A656 er best av disse to så kjøp denne.

 

Er det 100Hz teknologien du tenker på da? Eller gir den generelt bedre bilde?

Forresten har Samsung A656 dreibar fot? Ikke så viktig men lurer.

 

 

Vel man trenger ikke 100 Hz på alle skjermer men W4000 hadde trengt dette og sliter med mye hakking i bildet, ellers så er Samsung A656 bedre på det meste i henhold til flere tester tatt disse i mellom.

 

Takk for svar, skal bestille denne fra mpx i dag da :)

 

Ang. den dreibar foten, har sett at noen tver har elektrisk dreibar fot, har A656 dette? Ikke et viktig punkt men en fiffig funksjon.

Lenke til kommentar

Sikkert ikke så nøye, har allerede bestilt.

Ble komplett.no i stede siden mpx ikke ville gi meg den i oppkrav.

 

NB!

Til alle dere som vurderer denne tven og leser denne tråden: jeg har hørt rykter om at pussekluten som følger med Samsung LE40A656 er laget av mikrofiber og kan dermed gi skjermen små riper, om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke da jeg verken har fått tven enda eller har tekt å prøve det ut. Om dette gjelder andre Samsung tver vet jeg ikke, men det er sannsynlig at de legger med samme kluten uansett tv. Vil dermed anbefale alle som skal kjøpe Samsung tv om ikke å bruke medfølgende pusseklut men heller kjøpe et annet rensesett, det koster ca. 150 - 200 kr og kan kjøpes på de fleste elektrobutikker.

Håper denne informasjonen kommer til nytte :)

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar
Noen her på forumet som har Samsung A656 og bruker den til mye spilling (x360/ps3)? Vurderer selv de samme tvene som trådstarter, men heller litt mot W4000 etter å ha lest at A656 sliter med input-lag hos hdtvtest.co.uk.

 

W4000 sliter med hakking/etterslep til de grader så A656 vil være et klart bedre skjerm uansett... Det er mange frustrerte mennesker som har kjøpt W4000 skjermen og angrer.

 

"LES TESTER VIDERE"

Lenke til kommentar
Noen her på forumet som har Samsung A656 og bruker den til mye spilling (x360/ps3)? Vurderer selv de samme tvene som trådstarter, men heller litt mot W4000 etter å ha lest at A656 sliter med input-lag hos hdtvtest.co.uk.

 

W4000 sliter med hakking/etterslep til de grader så A656 vil være et klart bedre skjerm uansett... Det er mange frustrerte mennesker som har kjøpt W4000 skjermen og angrer.

 

"LES TESTER VIDERE"

Nå har ikke jeg lest så mange tester bortsett fra hdtv.co.uk og lyd&bilde, men ingen av de legger så stor vekt på hakking/etterslep på w4000 som du gjør :p At bilde hakker under panoreringer skutt i 24p er ikke mitt største problem siden dette kommer av et format som burde vært oppdatert.

Har søkt litt mer rundt, og kunne på avforum lese en at en som tidligere hadde slitt med input-lag på sin a656 hadde blitt kvitt dette etter firmware-oppgradering. Da ser det ut som det blir a656 på meg og :)

 

Siterer fra HDTVtest.co.uk;

Probably stemming from an overzealous noise reduction algorithm, this issue was swiftly addressed by Samsung, who has since released a firmware update that eradicated the artefact on our LE40A656 review sample.

 

http://ars.samsung.com/customer/ctry/jsp/f...amp;PROD_ID=154

Problemet de snakker om her er at skjermen skal ha hatt fokus-problemer.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...