Gå til innhold

Laptop for de "eldre"


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på utikk etter en bærbar datamaskin til mine foreldre.

 

Bruk/Krav

Det stilles få krav til maskinen foruten at jeg ønsker det skal være en 17" skjerm. Maskinen vil i all hovedsak benyttes til enkle oppgaver ala Internett, tekstbehandling etc. Hensikten er imidlertid at maskinen skal vare en stund så kanskje greit om prosessor (2 GHz?) og minne (4 GB?) har et visst nivå.

 

Kunne også vært greit med innebygd webkamera/mikrofon, uten at det er noe must.

 

Budsjett

Kan bruke så mye som 10.000 NOK, men ut ifra de maskinene jeg har sett på til nå virker jeg å kunne betale langt mindre.

 

Forslag

En maskinen jeg har falt litt for er denne: Amilio Xa3530. Er det noen med erfaring fra denne eller tilsvarende FujitsuSiemens maskiner?

 

Andre forslag tas også så klart i mot med takk :)

Endret av oleisbest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det F-S maskiner på skolen, de er greie.

Og hardware messig ser det greit ut, jeg tror ikke de eldre spiller crysis eller lignende..

 

Den maksinen vil holde for eldre folk, kankje godt for en av Acers 18"

Hvis h'n ikke har så godt syn.

Jeg fant forresten denne på NetOnNet.no, virker å være den samme maskinen som den som selges på komplett, bare 1.000 NOK rimligere.

 

Har vært litt innom Acer, men synes designet er fryktelig, men det er vel noe noe jeg bryr meg mer om enn de.

Lenke til kommentar
Om du studere begge nøye, vil du se at de ikke er like?

 

Fujitsu-Siemens AMILO Notebook Xa 3530-005 7 990,-

 

Fujitsu-Siemens AMILO Notebook Xa 3530-004 6 990,-

 

Med er bra nok for de gammle.

Vet tallet mot slutten er ulikt, men kan ikke finne noe annet som skiller maskinene fra hverandre. De virker å ha akkurat de samme spesifikasjonene.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg er på utikk etter en bærbar datamaskin til mine foreldre.

 

Bruk/Krav

Det stilles få krav til maskinen foruten at jeg ønsker det skal være en 17" skjerm. Maskinen vil i all hovedsak benyttes til enkle oppgaver ala Internett, tekstbehandling etc. Hensikten er imidlertid at maskinen skal vare en stund så kanskje greit om prosessor (2 GHz?) og minne (4 GB?) har et visst nivå.

 

Kunne også vært greit med innebygd webkamera/mikrofon, uten at det er noe must.

 

Budsjett

Kan bruke så mye som 10.000 NOK, men ut ifra de maskinene jeg har sett på til nå virker jeg å kunne betale langt mindre.

 

Forslag

En maskinen jeg har falt litt for er denne: Amilio Xa3530. Er det noen med erfaring fra denne eller tilsvarende FujitsuSiemens maskiner?

 

Andre forslag tas også så klart i mot med takk :)

 

Vær så snill å les førstepros pånytt.

Lenke til kommentar

Lenovo har jeg selv gjennom jobben, helt grei, tåler jo alt, men ser jo ikke ut.

 

Skulle jeg kjøpt maskinen til meg selv ville jeg muligens gått for den med best skjermkort, men klarer ikke helt å bestemme meg for om det blir nødvendig i dette tilfelle. Større skjerm enn vanlig gjør vel uansett oppløsningen litt viktigere.

 

Bluray spiller er totalt bortkastet i dette tilfelle.

 

Takk for alle tilbakemeldinger så langt!

Lenke til kommentar

Bare ett forslag.

 

HP Pavilion DV7-1090 + Koste på treårs utvidet garanti!

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=107496

 

 

Denner vel "framtidsikker" i den sammenheng at den har BluRay + HDMI.

 

Eldre er jo så mye.

 

En jeg kjenner er 82år og driver med å brenne over gamle filmer og Kodak CD, for å spiller den av på flatskjærm.

 

Blu Ray og HDMI er noen som eldre vil kunne bruke for å se på video via flatskjærm.

 

Mange eldre har også video kamera med firewire utgang. Derfor er det greit å ha dette på maskinen.

 

eSata interface Greit for å samle minner på ekstern hardisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...