Gå til innhold

Flight simulator X - virker ikke i Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, har fått meg Flight Simulator X endelig og nå har jeg installert det på min bærbare PC, men så begynner problemene. Det er vel Vista'en som har skylden. Det er ikke dukket opp noe ikon på desktop'en, men når jeg går inn på spill og sjekker der finner jeg et ikon der. Når jeg så starter opp spillet låser det hele seg og det kommer opp en dialogboks som forteller meg at fargevalg eller noe slikt vil bli endret. Sjekker jeg videre ser det ut som om det er meningen at jeg skal velge en fargeprofil som heter Microsoft Aero, men den finner jeg ikke noe sted. Kan det være at jeg må installere en SP2? Vet ikke om det finnes noe slikt for Vista...

Er det andre som har hatt tilsvarende problem kunne det vært greit å få vite hvordan det skal løses.

Endret av LR88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Skrevet

Jeg har faktisk hatt det samme problemet. Jeg stusset med det samme. Men det hele løste seg til slutt for meg, og det vil kanskje det for deg også :)

På samme måte som deg, så fant jeg ingen FSX ikon på desktop'en, men så besøker jeg mappa Spill, så finner jeg det. Sånn som deg.

Når denne meldingen kommer opp med at du skal du må forandre fargevalg, og videre, så skal jo egentlig dette forandre seg av seg selv? Skjedde jo etterhvert på meg. Men først sjekket jeg instillingene om skjerm og fargevalg, (eller hva det er igjen). Jeg prøvde å finne den, og prøvde å velge noen av de andre som var der. Ingenting funket. Men så tok det noen dager, også besøkte jeg en annen bruker, og fant spillet i mappen spill. Da jeg skulle starte spillet, så ble skjermen svart i noen sekunder, så kom skjermen tilbake. Og innstillingene ble fikset automatisk.

Jeg stusser fortsatt med hvorfor det plutselig funket. Men du kunne jo prøve å lage en ny bruker evt. og se hva som skjer. Eller du kan søke på Google, eller spørre andreom bedre svar.

Btw. hvis du vil ha spillet inn på desktopen, så bare dra det ut. Men det visste du sikkert.

Spørsmålet ditt fikk meg til å undre, derfor har jeg bestemt meg for å sjekke litt rundt på pcn min og sjekke litt rundt. Så skal jeg sikkert komme med et bedre svar, (hvis ingen andre gjør det da :) )

Vet jeg ikke var til så veldig mye hjelp, men som jeg skriver; jeg skal finne det ut!

Skrevet

Jo, det er kjekt å vite at det kan ordne seg så takk for svaret. Får også ta meg tid til å lete litt på forskjellige brukerform for å se om det kan finnes løsninger et sted. Ser ikke bort fra at det er nettopp skjerminnstillingene som må endres. Kan jo som du sier opprette en ny bruker for å se om det kan hjelpe.

Skrevet

Hos meg kommer den bobla opp om at jeg må endre fargevalg men så starter spillet normalt. Har bare kræsjet noen ganger når den loader scenery.

Kan det være noe admin-rettigheter eller noe slikt?

Skrevet (endret)

Sikkert et dumt spørsmål, men du har installert Service Pack 1 & 2 til FSX'en? Hvis ikke vil jeg anbefale det, da det ligger en del updates for Vista i SP2.

Dersom du ikke klarer å starte FSX og legge inn SP'ene derfra, kan du sjekke ut FsInsider. Der ligger SP1 & 2.

Dersom du allerede har lagt in SP'ene, kan du jo sjekke denne siden på FsInsider for å se om du blir noe klokere.

Edit: leif

Endret av sandemas
Skrevet (endret)

Hadde ikke gjort det og laster nå ned SP1 for FSX, fant ikke SP 2 på Microsofts side... kommer tilbake til resultatet når installasjonen er ferdig...

Oppsann, leste ikke andre avsnittet ditt.. der ligger jo mer info. Det er øynene man først blir blind på.

Endret av LR88
Skrevet

ei, det gikk ikke noe bedre. Lastet ned og installerte SP1 og deretter lastet jeg ned SP2, men da jeg skulle installere den fikk jeg beskjed om at jeg allerede hadde den installert i og med at jeg har Acceleration Expansion Pack. Får bare jobbe videre med saken.

Skrevet

Jeg har kanskje en ny løsning på problemet ditt.

På desktopen din: Høyreklikk -> Tilpass

-> Vindusfarge og utseende -> Åpne egenskaper for klassisk utseende for flere fargealternativer. Nå du er her inne, skal ditt utseende stå på Windows Aero. (Regner med at det gjør det). Nå skal du bytte fra Windows Aero til Windows Vista Basic.

Jeg prøvde dette, og det funket. Siden jeg hadde tenkt å rydde opp på pcn, så kunne jeg like så godt avinstallere FSX og den "nye brukeren" som jeg skrev tidligere. Så fikk problemet, og jeg gjorde dette. Og for meg funket dette :) Håper det vil funke for deg også.

• 4 uker senere...
Skrevet

Fjernet Acceleration Expansion Pack og dermed er jeg ute og flyr. Fikk lånt meg et sett Saitek X45 joysticks og det gjorde ganske stor forskjell på manøvrerbarheten!! :grin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...