Gå til innhold

Spørsmål angående 8mm-projektor


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett kategori, men prøver:

 

Jeg vurderer å kjøpe en Chinon 8000 SUPER 8 PROJECTOR fra 1974 brukt av en nabo, men han var ikke sikker på om den spilte vanlig 8mm film (som de fleste hadde i kameraene sine på 70-tallet, uten lyd og denslags), og det er ganske avgjørende for meg, da jeg vil ha den til å se på gamle filmer som besteforeldrene mine har liggende på loftet.

 

Noen som har peiling på dette?

 

Tilleggspørsmål: Med i kjøpet er det også et Chinon 605 S 8mm kamera. Er det noe sted i Norge man får kjøpt kassett/bånd til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe en Chinon 8000 SUPER 8 PROJECTOR fra 1974 brukt av en nabo, men han var ikke sikker på om den spilte vanlig 8mm film (som de fleste hadde i kameraene sine på 70-tallet, uten lyd og denslags), og det er ganske avgjørende for meg, da jeg vil ha den til å se på gamle filmer som besteforeldrene mine har liggende på loftet.

Jeg tror det, men hvis du prøver å tre filmen finner du det fort ut. Wikipedia har ganske fine artikler om dette http://en.wikipedia.org/wiki/8_mm_film

 

Tilleggspørsmål: Med i kjøpet er det også et Chinon 605 S 8mm kamera. Er det noe sted i Norge man får kjøpt kassett/bånd til dette?

Neppe, enda værre er det å få de fremkalt. sikkert noen på ebay som selger slik :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...