Gå til innhold

Mitt første dråpebilde

katet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har prøvd meg litt på dråpebilder i dag, og vil legge ut eit for litt kritikk. Syns det vart ganske bra.. :p

post-111817-1230737742_thumb.jpg

Exif:

Shutterspeed 1/60s

F-stop: f/6.3

Iso 100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett endel flottere dråpebilder her på forumet tidligere, men et sted må man starte. Jeg vil anbefale deg å søke etter samletråden for dråpebilder som finnes her på BK. Der finnes det mye flott innenfor genren, og mye å lære hvis den typen foto interesserer deg. Mye flott inspirasjon er det i alle fall å finne der, med tekniske forklaringer for hvordan bildet er skapt.

Skrevet

Takkar så mykje for svar ;) Er fornøyd med dette bildet sida det var eit av dei første. Skal ut å ta nokre bilder av rakettar no, men får vel ta turen innåm samletråden for dråpebilder neste år :p

Skrevet
Er meir eller mindre tilfeldig alt bildet blir bra..

Nei, det er nok sjelden riktig. Ved ett godt og gjennomtenkt dråpebilde så er det sjelden tilfeldig - men som PM er inne på, timing, timing og timing :)

Forøvrig så lider bildet ditt av at verken dråper eller "plask" er i fokus. Men du har fått en fin bakgrunn

Skrevet

Takker for svar ;) Har eit par kameratar som har begynt med dråpefotografi i det siste også. Dei har blant anna prøvd med melk som drypper ned i vannet og konditorfarger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...