Gå til innhold

Utbytte for pengene


Anbefalte innlegg

Hallaien jeg er litt usikker på hvor jeg skal poste denne, men legger den her og håper at en vennlig og kunnskapsrik skjel finner den og hjelper meg litt på vei.

 

Jeg har en 20 år gammel TV og et 15 år gammelt kompakt eller mikroanlegg. Mikroanlegget begynner å skrante og derfor fikk jeg 3500 til jul for å kjøpe meg noe nytt.

 

Jeg trenger;

 

Et musikkanlegg dvs spiller og høytalere

DVD spiller med mulighet for å spille filer som jeg har lastet ned.

 

Hvis det i tillegg går an å koble til en ekstern harddisk fra pc en så hadde det vært enda bedre.

 

Det jeg lurer på er rett og slett om det finnes noen løsninger som dekker alt dette til den prisen jeg skisserer. Samt innehar en viss kvalitet. Jeg har sett meg litt rundt og er litt forvirret. Virker som om dette har det meste, men er usikker. Noen som har erfaringer?

 

http://www.yamaha-hifi.com/products.php?la...t=&newsset=

 

Så også en testguide som heter alatest. Er den til å stole på?

http://alatest.no/anmeldelser/stereoanlegg...3-32570565,125/

 

Jeg blir svært glad om noen kan hjelpe da jeg er fullstendig kunnskapsløs på dette feltet:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den testsiden ser jeg ingen grunn til at man ikke kan stole på.

 

Yamaha er jo kjent for å gi bra lyd for lite penger, så anlegget er nok greit nok det når man skal ha et mikroanlegg. Det vil jo greit fikse å spille av nedlastede filer som f.eks. DivX.

 

Jeg kan ikke se at man kan kople til en ekstern harddisk.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Takk for flott svar.

 

Jeg har tenkt litt på hva alternativet er. Litt usikker på hva jeg trenger for å få alt det som finnes i mikroanlegget. Har jeg fått med meg alt med denne handlelisten:

 

1 stk CD spiller

1 stk DVD spiller

2 stk høytalere

 

er det noe annet man trenger som jeg ikke vet om for at dette skal virke? Hva vil normalt bli regnet som billigst hvis en tar utgangspunkt i noenlunde lik kvalitet?

Lenke til kommentar

Yamaha- anlegget som du linker til består av en DVD- reciever og høyttalere. Dvs. DVD-recieveren er en reciever (altså forsterker + radio) med integrert spiller som spiller av både DVD og CD.

 

Så du får ikke 1 CD- spiller + 1 DVD- spiller nei.

 

Jeg forstår ikke hva du mener med spørsmålet ditt: "Hva vil normalt bli regnet som billigst hvis en tar utgangspunkt i noenlunde lik kvalitet?"

Billigst sammenlignet med hva da?

Lenke til kommentar

Prisen er ca 3300 for kompaktanlegget. 4000 er den absolutte maksimale grensen jeg kan strekke meg til for å skaffe meg dette utstyret.

 

Jeg setter forøvrig stor pris på hjelpen din det er svært vanskelig for meg å skaffe kunnskap om kvaliteten på slike ting. Jeg finner lett priser og info om produkter samt beskrivelse av begreper og produkter, men jeg antar lyd og bilde er blant dem ting man ikke lærer om før man har sett og hørt flere timer med ulike produkter.

Lenke til kommentar

Hvis målet er å få mest mulig for penga er det greit å se brukt.

 

Da kan du se etter høyttalere, cd-spiller og integrert forsterker/reciever, gjerne samlet, og så kjøpe en dvd-spiller i tillegg. Da vil du få bedre lyd, problemet er at det kan ta en stund før du finner et bra tilbud, og at du ikke får noen garanti osv. Dvd-spilleren er det nok sannsynlig at du må kjøpe ny, spesielt hvis du skal ha harddisk e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...