Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire 1640z med oppstartsproblemer


Anbefalte innlegg

Problemet er som følger:

 

Maskinen fungerer fint og starter ganske kjapt opp, men med en gang jeg kommer inn i windows reagerer ikke maskinen på noen tastetrykk overhodet. Musen reagerer voldsomt langsomt. Virker som om det er noe som bruker all cpu og at maskinen er overbelastet. Dette førte til at jeg lowformaterte maskinen og installerte alt på nytt. Dette førte ikke til noe.

 

Det som er merkelig er at hvis jeg trykker meg innom BIOS først for å ikke gjør noe, men går ut av den med en gang så fungerer windows prikkfritt som det skal. Hopper maskinen over noen filer i oppstarten??

 

Jeg har tenkt litt på rootkit virus. Hvordan finner jeg ut av om det er det?

 

 

Maskinen er helt standard, dog med en ekstra RAM-brikke.

 

Hvis dere trenger mer info, gi gjerne beskjed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned et program fra hitatchi og gjor en lowformat, dette førte til at jeg måtte lage en ny partisjon og installere det på nytt. Jeg har ikke prøvd å oppdatere bios.. Men når dette har fungert i lenger tid (2 og et halvt år) så syns jeg det virker litt rart.. Men skal prøve.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått i gang PCen... Og det viser seg at systemet i oppgavebehandlingen bruker 100% cpu. Dette er en maskin som nettopp er blitt lavformatert og installert på ny. Har prøvd Microsoft sitt Rootkit program men det fant ingenting.. Er det en eller annen mulighet å se hvilke prosesser som ligger under system?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...