Gå til innhold

Hvordan forbedre signalet hjemme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei.

 

Hjemme så har vi trådløst nettverk som detter ut veldig ofte. Det er 5 pc'er + en Playstation 3 som er koblet til nettverket, kan det være en grunn til problemet? Isåfall, vil det hjelpe med en signalforsterker, eller vil den kun forsterke rekkevidden?

 

Hvor bra signal står det at du har på PCene dine?

 

Detter alt utstyret ditt ut samtidig?

 

Hvilken kanal har du satt routeren/aksesspunktet ditt til?

 

Har du nyeste firmware til routeren/aksesspunktet ditt?

 

Hva slags sikkerhet har du på det trådløse nettverket?

 

Har alle PCene dine oppdaterte drivere til de trådløse nettverkskortene sine?

 

Hva slags router/aksesspunkt har du og har de standard antenner eller har du montert noe selv?

 

Hvor står routeren/aksesspunktet ditt?

 

Har du mange andre trådløse nettverk rundt deg fra naboer eller lignende?

 

Mange spørsmål det her, men gjør så godt du kan med å svare på alle sammen :)

Lenke til kommentar

1. Signalet er bra, altså utmerket eller noe under.

 

2. Ja, alt detter ut samtidlig.

 

3. Vet ikke hva det betyr. Hvordan sjekker jeg det?

 

4. Vet ikke. Hvordan sjekker jeg det?

 

5. Tror det heter ACL. Får at en pc skal få tilgang til routeren må jeg gå innpå routeren og skrive inn mac-adresse/fysisk adresse.

 

6. Vet ikke, tviler.

 

7. Den trådløse routeren er en Sitecom 54G Turbo. Har ikke fiklet med noe antenne på den.

 

8. Den står ved peisen, omringet av mye mur og stein. (Vet den kan nedsette signalet)

 

9. Får opp naboen sin av og til, men den har veldig dårlig signal.

 

 

Håper det hjelper :)

 

Jeg kan forresten det grunnleggende med å logge meg inn på routeren, så du trenger ikke å forklare det.

Endret av GjøranJ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Siden alle klientene (PCene dine osv.) detter ut samtidig tror jeg problemet er routeren. Du burde oppgradere til nyeste firmware for å se om det hjelper (firmware for en router er som Windows for en PC enkelt forklart). Hvis det ikke hjelper vil jeg tro at det er et hardware problem og du må sende den tilbake for reperasjon.

 

Routeren din heter noe slikt som WL-123. Dette burde du se under routeren eller hvis du logger deg på. Når du vet hva den heter gå hit: http://www.sitecom.com/drivers.php og velg Internet Broadband under Product Group, velg deretter routeren din under Product. Du vil så få opp en liste med firmware. Last ned den nyeste.

 

Gå så inn på routeren din og let fram Maintenance - Firmware - Browse - let fram firmwaren du lastet ned - Upgrade

 

Dette vil ta et par minutter. Det er viktig at routeren ikke blir avbrutt i denne prosessen da hele greia kan bli ødelagt.

 

Etter et par minutter vil den være oppe og gå igjen. Ifølge dokumentasjonen må du ta en restart når alt er ferdig. Det gjør du her: Maintenance - SysRestart - Current Settings - Restart

 

Test og se om det har blitt noe bedre. Hvis ikke kontakt de du fikk routeren av og fortell dem om problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da er det bare å prøve igjen ved å trykke F5 og refreshe siden.

 

Husker du ikke passordet kan du resette routeren, men da forsvinner all konfigurasjon du har gjort. Som regel er det et lite hull et eller annet sted man kan stikke en penn inn i også mens man har "knappen" nede tar man strømkabelen ut, venter noen sekunder, setter den inn igjen og venter ti sekunder før man slipper "knappen".

 

Alt vil nå være scratch og alt må settes opp på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...