gukki Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 (endret) Halla. Jeg trenger en ny PC og budsjettet ligger på maks 6000 kroner. Jeg lurer på hvilket merket som er best og hvor på nettet jeg skal kjøpe. PCen skal brukes til vanlig surfing, litt spilling, musikk, bilder, film og litt amatør bildebehandling. Jeg har tidligere hatt en HP-maskin som nå er 2,5 år gammel. Har erfaring med at HP-maskinene blir fort varme og på den jeg har nå har det til og med smeltet litt på undersiden. Har også opplevd bluescreen pga. at hardware blir for varm under spilling av f.eks Trackmania. Samboeren har en like gammel Packard Bell, som har vært fin og stødig hele tiden, bortsett fra at den er noe treig. Denne har altså holdt lengere enn min HP. Har noen venner som har kjøpt fra Dell, som sier at det er dritmaskiner. Men dette kommer vell helt ann på. Har også hørt at Acer skal være gode maskiner. Jeg må ha en PC med en rask prossesor, bra grafikkkort (kanskje HD?) og en harddisk på minimum 200GB. Er såklart ut etter å få mest mulig for pengene. Det vil jo alltids komme nye ting på markedet jeg kunne ha ventet på. Nå tenker jeg først og fremst på Windows 7, er det vits å vente på det? Og er det no nytt som kommer på markede nå snart som gjør det smart i å vente 1 mnd? Noen som kan hjelpe meg med noen tips her? Har DU nettopp kjøpt en PC i denne prisklassen som du enten er fornøyd med eller ikke så er jeg veldig interessert i å høre. På forhånd takk du:) Endret 28. desember 2008 av gukki
vesleengen Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 kan gledelig anbefale acer 5930g men den ligger utenfor prisklasse og hold deg unna pacard bell... dårligste merke noen sinne! hp har nesten alltid hatt generelle varmeproblemer windows 7 kommer ikke i en skikkelig versjon før om et år ++ men til saken her er noen laptoper som kan sees på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=381264 - allround http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=114533 - litt svakere prosessor men bedre grafikk dette er blant de beste maskinene til maks 6 lapper på markedet kan uten problem anbefale mpx.no, netshop.no og komplett.no som nettbutikker
CorporalClegg Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Lenovo N500, den har bedre grafikk en de to overnevnte modellene, god prosessor, og overlegen byggekvalitet. I tilegg sparer du 1k
vesleengen Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 hmmm ser at GO! serien til nvidia har begynt å bli bedre... GO! 6 og 7 serien var jo håpløse... så N500 med GO! 9300m stikker seg faktisk hakket foran de jeg nevnte på grafikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå