Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Drivere Mangler etter reinstallering

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja...

jeg har altså installert Windows XP Professional SP3 Norsk Versjonen

Den funker konge^^

men ... (altids ett lite men -.-)

Jeg mangler lydkort drivere, nettverks drivere + sikkert noe annet -.-

PCN min er knapt 1 år gammel

Det er en HP Pavilion dv6841eo Entertainment Notebook PC 32 bits

Hadde windows vista home premium før jeg nedgraderte.. fordi den gikk så j*** tregt etter at den stygge service packen ble installert.. og jeg har "pendla" mellom og avinstallere og installere på nytt igjen etter at windiows update har masa på meg om det i 1 måned...(vet det går ann og skru av varsling for updatering, men jeg ville jo oppdatere de andre tingene bare ikke service packen ^^) men uansett jeg trenger hjel til og vite hvilke drivere jeg burde laste ned som funker.. .og er virus frie!

Takker for alle svar!!

mvh.

Kristian Luneborg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ja...

jeg har altså installert Windows XP Professional SP3 Norsk Versjonen

Den funker konge^^

men ... (altids ett lite men -.-)

Jeg mangler lydkort drivere, nettverks drivere + sikkert noe annet -.-

PCN min er knapt 1 år gammel

Det er en HP Pavilion dv6841eo Entertainment Notebook PC 32 bits

Hadde windows vista home premium før jeg nedgraderte.. fordi den gikk så j*** tregt etter at den stygge service packen ble installert.. og jeg har "pendla" mellom og avinstallere og installere på nytt igjen etter at windiows update har masa på meg om det i 1 måned...(vet det går ann og skru av varsling for updatering, men jeg ville jo oppdatere de andre tingene bare ikke service packen ^^) men uansett jeg trenger hjel til og vite hvilke drivere jeg burde laste ned som funker.. .og er virus frie!

Takker for alle svar!!

mvh.

Kristian Luneborg

lagt ved bilde av alle driver navna som mangler -.-

loool.bmp

Skrevet

drivere er ikke en del av windows installasjonen og må legges in ved og laste ned driverene til det spesifikke skjermkortet osv. siden du har laptop fulgte det vel med en cd med de mest essensiele driverene?

Skrevet
drivere er ikke en del av windows installasjonen og må legges in ved og laste ned driverene til det spesifikke skjermkortet osv. siden du har laptop fulgte det vel med en cd med de mest essensiele driverene?

ja, jeg vet det ^^

oh.. tror jeg fant ut av det

Skrevet

@webmaster1992:

Som vanlig er det bare å gå på HP sine nettsider, velge "Programvare og drivere - nedlasting", deretter søke med modellnummereret, velge OS og voila, så kommer tilgjengelige drivere fram.

Direkte link.

Nå har denne samme "raritet" som en del andre HP forbruker/entertainment bærbare, nemlig mangel på XP-drivere til det meste av funksjonaliteten i maskina. Dette er et valg HP har gjort i stor grad på Pavilion serien (sikkert for å spare penger under utvikling), og som gjør de særdeles problematiske å nedgradere til XP.

Du må således ta bryet med å finne nøyaktig hvilke komponenter som er brukt og finne driverene til den enkelte komponent på produsentens hjemmeside, eller søke via Google. SIW er et greit program å bruke til å finne komponentenes navn (lydkort, nettverk, trådløst, skjermkort etc).

Men ut fra mange andre sine erfaringer med en del HP Pavilion dvxxxx maskiner tror jeg det kan bli en krevende oppgave. Så det spørs om det ikke er like godt å krype til korset og reinstallere Vista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...