Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kneskade, noen som vet en kur?


Gjest ensomspør

Anbefalte innlegg

Gjest ensomspør

hei, har en kneskade som jeg har hat utrolig lenge nå. jeg har ikke spurt lege siden jeg ikke vet hvor stor skaden er. normalt så gjør det ikke vondt, men når jeg bøyerkneet, som når jeg sitter på huk eller tar spensthopp, så gjør det utrolig vondt. har et par venner som har samme skaden, de kan ikke bøye kneet heller. noen som vet noe om denne skaden er alvorlig eller ikke? finnes det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt skaden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Høres ut som løs brusk.

 

MR scanning ved et sykehus tillater dem å se inn i beinstrukturen og kneet. I mitt tilfelle fant de ingen feil, så da gikk jeg til steg nr 2. Ortoskopi / kikkehullsoperasjon.

 

Du får narkose og sover under hele operasjonen så du kjenner ingen smerte, og våkner et par timer senere. De lager tre små hull rundt kneskålen og fører tynne rør med kamera inn i kneet for å kikke og eventuelt rette feil hvis det er noe. Jeg hadde en løs bruskbit på størrelse med en fingernegl. Jogga litt for mye :p

 

Jeg har fortsatt smerter enkelte ganger, så det spørs om jeg må leve med det selv om bruskbiten er borte. Venstrekneet er litt føkka også men vet ikke om jeg gidder gjøre noe med det ennå. Kan fortsatt gå/sykle/jogge så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...