Gå til innhold

[Løst]Media server på ps3


ThomsaX

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått media server til å virke på ps3'en, og får spilt av musikk og andre ting på ps3'en, men dette fungerer bare når jeg har slått av brannmuren på norton internet security 2008. Men jeg vil jo helst ha på brannmuren for best mulig sikkerhet. Derfor lurer jeg på hvordan jeg kan ha på nortons brannmur samtidig som media servern funker på ps3. Bruker WMP 11.

 

Takker for svar :)

Endret av ThomsaX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for thread-hijack, men tenkte å lage en tråd om PS3 media server, så jeg kan sikkert bare kaste den inn her:

 

Fant en annen media server enn tversity som fungerte mye bedre. (Syns jeg vaffal)

 

PS3 Media Server

 

For de som sliter med å få startet MKV filer osv, denna har tatt alt jeg har kasta etter den hittil.

 

Tilbake på sporet: du må sikkert inn å åpne porter i brannmuren til Norton. Hvor detta er aner jeg ikke, har ikke brukt firewall eller anti-virus siden pre-2000 en gang... Men kanskje det ligger no bruksanvisning på google.com eller nortons sider...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Først av alt så vil jeg også spre litt propaganda for PS3 Media Server. Beste programmet jeg har prøvd til dette bruket.

 

Så må du fortelle brannmuren din at PS3en ikke skal blokkeres. Det skal ikke være verre enn å trykke tillat en aller annen plass. Jeg har ikke prøvd den brannmuren du har men det skal ikke være så vanskelig. Se om du finner noe hvis du går inn på Settings, Personal firewall, Configure.

Lenke til kommentar
Først av alt så vil jeg også spre litt propaganda for PS3 Media Server. Beste programmet jeg har prøvd til dette bruket.

 

Så må du fortelle brannmuren din at PS3en ikke skal blokkeres. Det skal ikke være verre enn å trykke tillat en aller annen plass. Jeg har ikke prøvd den brannmuren du har men det skal ikke være så vanskelig. Se om du finner noe hvis du går inn på Settings, Personal firewall, Configure.

 

Fungerer programmet som stream? Tenkte jeg skulle prøve det eller dette hvis det ikke er det samme da.

Lenke til kommentar

Det er det samme ja :yes:

 

Ja det er jo hovedsaklig streaming det går i. Etter at jeg installerte dette programmet syns jeg PS3en min ble et komplett mediasenter. Du trenger ikke tenke på hvilke filtyper PS3en kan eller ikke kan lese, da dette programmet omkoder allslags filtyper direkte, uten problemer.

Lenke til kommentar
Det er det samme ja :yes:

 

Ja det er jo hovedsaklig streaming det går i. Etter at jeg installerte dette programmet syns jeg PS3en min ble et komplett mediasenter. Du trenger ikke tenke på hvilke filtyper PS3en kan eller ikke kan lese, da dette programmet omkoder allslags filtyper direkte, uten problemer.

 

Føyer meg til her!

 

Fikk en ps3 av sjefen i julegave, og synes dette programmet er virkelig bra. Har fra før brukt mediahome for mobilen, men dette programmet var mye bedre og ikke minst enklere :)

Lenke til kommentar
Det er det samme ja :yes:

 

Ja det er jo hovedsaklig streaming det går i. Etter at jeg installerte dette programmet syns jeg PS3en min ble et komplett mediasenter. Du trenger ikke tenke på hvilke filtyper PS3en kan eller ikke kan lese, da dette programmet omkoder allslags filtyper direkte, uten problemer.

 

det står jo på datamaskinen som kjører mediaservern også tenker jeg. jeg kjører tversity på ps3'n, og det går fint, problemet mitt er at maskinen min ikke tåler transcodinga som tversity må igjennom for at ps3'n skal klare å spille av mkv, så før jeg legger den inn på tversity konverterer jeg fila til en .vob-fil med et program kaldt "mkv2vob" slik at maskinen min ikke trenger å ta fila onthefly... har spart meg noen varme kuler ihvertfall.

Lenke til kommentar
Men hvordan er det innstallasjon?

Trenger men bare å innstallere media serveren på PC'en eller hvordan er det?

Har ikke satt meg noe inn i det :)

 

Hvis du velger PS3 Media server så er det utrolig lite du trenger å gjøre, last ned, kjør programmet (selv-utpakking), velg katalog hvor det skal pakkes ut hen, og deretter kjør programmet rett ifra katalogen der det ble pakket ut.

Lenke til kommentar
Det er det samme ja :yes:

 

Ja det er jo hovedsaklig streaming det går i. Etter at jeg installerte dette programmet syns jeg PS3en min ble et komplett mediasenter. Du trenger ikke tenke på hvilke filtyper PS3en kan eller ikke kan lese, da dette programmet omkoder allslags filtyper direkte, uten problemer.

 

Klarer du å streame 1080P MKV filer trådløst uten lagg? I såfall så er det jo konge

Lenke til kommentar

Jeg prøve dette programmet og den klarte å vise det meste jeg prøvde.

Men....det ser ut til at den krever sin pc. Det er vel transkodinga som gjør det, men jeg prøvde å spille av "saving private ryan" som er en 720P x264 film i 1280*720 oppløsning.

Det gikk dårlig. Det bare hakka. Så kanskje det er lurt for oss med litt gammel pc og konvertere de før man legger de i mappa som dette programmet leser.

 

Hva er det beste filformatet til ps3 ? Bør jeg kjøre mkv2vob først da ?

 

Ellers så er jeg litt skuffet over kvaliteten jeg fikk når jeg strema film. Jeg kjøpte ps3 min i dag, koblet opp med monster hdmi kabel på en 40" samsung lcd. Syntes det ble litt mye "pixler" i bilde. Selv på en hd-fil.

 

Har hittil brukt min gamle xbox og xbmc og den er helt fantastisk på sd-kvalitet filmer/tv-show.

 

Bigw

Lenke til kommentar
Klarer du å streame 1080P MKV filer trådløst uten lagg? I såfall så er det jo konge

 

Jeg har ikke testet trådløst men med kabel går det helt fint. MEN som noen nevnte over her, det krever at du har en litt kraftig PC. For meg går transcodinga helt smertefritt fordi jeg har en firekjerners Intel Xeon-prosessor. Hvis du opplever hakking vil jeg anbefale at du kjører fila igjennom mkv2vob først. Og eventuelt overfører fila til PS3en etterpå.

Lenke til kommentar
Ellers så er jeg litt skuffet over kvaliteten jeg fikk når jeg strema film. Jeg kjøpte ps3 min i dag, koblet opp med monster hdmi kabel på en 40" samsung lcd. Syntes det ble litt mye "pixler" i bilde. Selv på en hd-fil.

 

Bigw

 

Jeg synes også at det blir mye pixler i bildet på en del klipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...