Gå til innhold

To skjermers problem..


luringS

Anbefalte innlegg

Hei, jeg poster dette for en bestevenn som har litt problemer med noe pc-greier.

 

Jeg har nemlig fått meg to skjermer, og fått alt til og funke som det skal med at jeg har den

skjermen jeg alltid har hatt til hovedskjerm også har så har jeg den ekstra skjermen

til f.eks Internett og mIRC sånn at jeg kan surfe på nettet på den med den ekstra skjermen mens jeg venter på ny runde i et spill, men problemet er at så fort jeg trykker på en ting på den ekstra skjermen legger spillet seg ned, så da er det jo liksom ikke noe vits med to skjermer.

Da lurer jeg på om det er noen her som vet hvordan jeg fikser det?? har nemlig hørt at det lar seg fikse, men jeg har ikke fått det til ;)

 

Håper det er noen som skjønner noe av dette, og kan hjelpe til ;)

 

Takker for alle svar og God Jul =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du høyreklikker på skrivebordet, og velger egenskaper for skjerm (eller hva det nå heter - fana lengst til høyre). Er det da bilde av 2 monitorer? Ein med tallet 1 på (den som virker nå) og ein med 2 på?

 

I så fall, klikk på den som står "2" på - og sjå kva valg som kjem opp. Du må nok inn i avansert - eller skjerminstillinger - eller eit eller anna slikt... (lenge sida eg har gjort dette - så husker ikkje heilt...)

 

Ka skjermkort har du forresten? Og - har du installert drivere til dette kortet?

Lenke til kommentar

Litt sent ute med å svare grunnet jul:P

 

1 tallet kommer på monitor en og 2 tallet kommer på monitor to. Har prøvd og gjøre om inne på avanserte innstillinger, men uten hell. Skjermkortet er av typen nvidia 8600GTS med riktige, kanskje litt gamle drivere installert.

 

Windowmode blir ikke noe særlig og spille med, så dette blir utelukket.

 

Har fortsatt ikke funnet ut hvordan man løser dette..(hvis det faktisk kan løses)

Lenke til kommentar
hvis det er et steam spill kan du trykke shift+tab. trikset er å få frem musepekeren ;)

 

Tror nok ikke det hjelper. Musepekeren vil automatisk komme fram når du skifter til skjerm2, men så fort du aktiverer et vindu der så legger spillet seg ned pga. det oppfører seg som det ellers ville gjort når du har en skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...