black_sheep Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Usikker på hvem av disse to jeg skal velge? Kunne noen satt opp noen meninger for og imot dem begge, så hadde jeg takket for det. Er ikke så veldig inn i det her, men orker ikke høre på "ekspertene" hos Elkjøp, Siba osv. Stoler ikke helt på de butikkene. Thanks
xabineo Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Usikker på hvem av disse to jeg skal velge? Kunne noen satt opp noen meninger for og imot dem begge, så hadde jeg takket for det. Er ikke så veldig inn i det her, men orker ikke høre på "ekspertene" hos Elkjøp, Siba osv. Stoler ikke helt på de butikkene. Thanks Ja jeg hadde gått får acer one A150 fordi eg liker acer best og Asus Eee`en har så lite og klomsete tastatur. Så jeg hadde gått for acer one A150!
CorporalClegg Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 904 har samme kabinett som 1000. 904 har større tastatur en AA150. AA150 har ekstremt dårlig touchpad, men har til gjengjeld en mer logisk plassering av tastene på selve tastaturet. AA150 er, etter min mening hakket vassere. Mye pga størrelse og vekt.
black_sheep Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 (endret) Flott med svar Hva med tanke på prossesor og slikt, og støy og varme? De er vel kanskje veldig stillegående av seg begge to? edit: lest at acer-batteriet ikke er så bra. stort minus det? Endret 26. desember 2008 av black_sheep
VikinGz Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Jeg har en a150 og er kjempefornøyd. Litt uvant at tuchpad tastene er på siden enn forran. Men syns den fungerer kjempebra =) Men noen som vet hvordan denne fungerer med Ubuntu/kubuntu? Kjøpt meg også nytt batteri da det orgianle varer kun 1,5-2 timer Og med cellers batteriet er jeg oppe i 5 timer + - (varierer hva jeg gjør)
black_sheep Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 Jeg har en a150 og er kjempefornøyd. Litt uvant at tuchpad tastene er på siden enn forran. Men syns den fungerer kjempebra =)Men noen som vet hvordan denne fungerer med Ubuntu/kubuntu? Kjøpt meg også nytt batteri da det orgianle varer kun 1,5-2 timer Og med cellers batteriet er jeg oppe i 5 timer + - (varierer hva jeg gjør) Det høres bra ut:) Men det var sinnsykt dårlig tid på orginalbatteriet da? Dyrt for det batteriet som er hakket bedre a? Hvordan er det med støy?
VikinGz Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 a det er dårlig, og derfor skifta jeg det ut. Er desverre rundt 800kr for batteriet :/ Min bråker en del, men skal sende den inn på service etter jul. Da har jeg tid til å få problemet fiksett. Dette skal vistnokk være problemer på bare de første acer maskinen som ble lansert.
TurtelWar Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 (endret) a det er dårlig, og derfor skifta jeg det ut. Er desverre rundt 800kr for batteriet :/Min bråker en del, men skal sende den inn på service etter jul. Da har jeg tid til å få problemet fiksett. Dette skal vistnokk være problemer på bare de første acer maskinen som ble lansert. Ikke gidd å sende den inn,prøv heller med fan controll istedenfor. Det bruker eg no, og dataen er helt stillegående! Edit: Slenger på en link. http://download.trrunde.org/file.php?id=7 Endret 26. desember 2008 av TurtelWar
black_sheep Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 det kosta såpass ja, litt sure penger. Får håpe det stemmer, med at det er de første modellene som støyer. Men høres ut som det er en bra maskin sett bortifra de to tingene. Hva med 904, noen som har den?
CorporalClegg Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 904 har dårligere prosessor en AA150.
black_sheep Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 904 har dårligere prosessor en AA150. Ok, men så har den bedre batteri ettersom jeg har skjønt? Merkbart dårligere prosessor?
Fiffik78 Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 904 har dårligere prosessor en AA150. Ok, men så har den bedre batteri ettersom jeg har skjønt? Merkbart dårligere prosessor? Hei, beklager sent svar (så PM nå også. Jeg er strålende fornøyd med Asusen. XP på denne og en ordinær bærbar kan faktisk ikke sammenliknes, XP startet i løpet av sekunder før jeg hadde installert antivirus mm, men oppstarttiden er fortsatt nesten merkelig rask. Batteriet er meget bra, det samme med tastatur selv om det sitter litt til venstre, slik at jeg ofte havner en bokstav for kort til siden når jeg skriver touch. Det er ihvertfall ikke trangt overhodet. Prosessoren kan vel ikke kalles gull akkurat, særlig på multitasking stokker det seg litt når flere ting skal startes samtidig, men til å være meg lar jeg meg overraskende lite irritere av det (og jeg lar meg LETT irritere av dårlig elektronikk). En dårlig prosessor er det ikke, men Atom er jo nyere på alle måter, tror dog ikke du vil merke nevneverdig forskjell før man snakker en dualcore. Lyden er fenomenalt bra, avspilling av film funker som bare det og XP er jo kjent og kjært. Nå har jeg aldri prøvd Acer, men nå har jeg da to Asuser og er lykkelig fornøyd med begge, ingen dårlig attest med tanke på hvor mange produkter jeg har kvittet meg med på ulike måter
VikinGz Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 904 har dårligere prosessor en AA150. Ok, men så har den bedre batteri ettersom jeg har skjønt? Merkbart dårligere prosessor? asus eee 904 bruker en intel celeron ULV CPU. Den største forsjellen er at man mangler HT og EIST(automatisk nedklokking av cpuen ved lite belastning).
VikinGz Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 a det er dårlig, og derfor skifta jeg det ut. Er desverre rundt 800kr for batteriet :/Min bråker en del, men skal sende den inn på service etter jul. Da har jeg tid til å få problemet fiksett. Dette skal vistnokk være problemer på bare de første acer maskinen som ble lansert. Ikke gidd å sende den inn,prøv heller med fan controll istedenfor. Det bruker eg no, og dataen er helt stillegående! Edit: Slenger på en link. http://download.trrunde.org/file.php?id=7 Nå vet jeg ikke hvordan din blir, men min blir veldig varm. Har du prøvd den med ubuntu/kubuntu?
black_sheep Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 904 har dårligere prosessor en AA150. Ok, men så har den bedre batteri ettersom jeg har skjønt? Merkbart dårligere prosessor? Hei, beklager sent svar (så PM nå også. Jeg er strålende fornøyd med Asusen. XP på denne og en ordinær bærbar kan faktisk ikke sammenliknes, XP startet i løpet av sekunder før jeg hadde installert antivirus mm, men oppstarttiden er fortsatt nesten merkelig rask. Batteriet er meget bra, det samme med tastatur selv om det sitter litt til venstre, slik at jeg ofte havner en bokstav for kort til siden når jeg skriver touch. Det er ihvertfall ikke trangt overhodet. Prosessoren kan vel ikke kalles gull akkurat, særlig på multitasking stokker det seg litt når flere ting skal startes samtidig, men til å være meg lar jeg meg overraskende lite irritere av det (og jeg lar meg LETT irritere av dårlig elektronikk). En dårlig prosessor er det ikke, men Atom er jo nyere på alle måter, tror dog ikke du vil merke nevneverdig forskjell før man snakker en dualcore. Lyden er fenomenalt bra, avspilling av film funker som bare det og XP er jo kjent og kjært. Nå har jeg aldri prøvd Acer, men nå har jeg da to Asuser og er lykkelig fornøyd med begge, ingen dårlig attest med tanke på hvor mange produkter jeg har kvittet meg med på ulike måter Ah, gull. Der fikk jeg en del svar. Takker så mye. Tror jeg går for 904. Eventuelt prøver å finne en butikk som selger begge og fikle litt før jeg bestemmer.
black_sheep Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 Litt off topic. Men lurer på hva ssd-minne er. (slik som f.eks sitter i 901) I forhold til vanlig HDD. Ser at lagringskapasiteten er så mye større
CorporalClegg Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 SSD er flashbasert minne, slik som du finner i feks minnepenner. HDD er tradisjonell hardisk.
Alinoe Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tror jeg ville gått for acern, for jeg syns tastaturet er veldig bra.
black_sheep Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 SSD er flashbasert minne, slik som du finner i feks minnepenner. HDD er tradisjonell hardisk. Okei, en 20 gb SSD. Er det like mye som 20 gb HDD? Si jeg har 25 gb med musikk på denne pc'n. Vil jeg få plass til de på en SSD 20 gb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå