Gå til innhold

Steeleries siberia eller 5h v2? Hjelp fort..


Anbefalte innlegg

Hey, fikk et steelseries siberia i julegave, så fikk jeg kviteringen å mulighet til å bytte fordi giver var usikker... har siklet på begge headsettene i en god stund å må velge en av de.. Trenger råd fort..

 

Det som er viktig:

 

1: Comfort

2: INGAME sound, spessielt cs for å høre ting og hvor fra..

3: Holdbarhet...

4: God mic

5: Øreklokker som dekker rundt øret..

5: Isolerer lyden utenfra, men er ikke så viktig..

 

Musikk kvalitet kommer i andre rekke for å si det sånn, da jeg bruker "Høytalere"..

 

Så burde jeg velge 5h.. Dette jeg har mest lyst på...

 

Takk.. :)

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt 2x 5H v2 og har nå siberia.

Lyden er perfekt i begge to. De er veldig behagelige. Jeg liker sibera bedre fordi det ikke kjennes så stramt på hodet (eneste måten jeg kan forklare følelsen på).

Kabelkvaliteten på 5h v2 var dessverre en skuffende opplevelse for meg. Begge gangene så ble det brudd på kabelen etter relativt kort tid (ca 2-3mnd).

Siberia har jeg hatt i 5 måneder og det er fortsatt like pent.

 

Der har du min erfaring ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner.. Men viss du fikk kabelbrudd så skal vel dette gå under garranti så lenge det ikke er slitasje feil, og etter 3 mnd så kan jo ikke kabelen bli så slitt at den blir ødelagt, viss du ikke har misshandlet den da :)

 

Men hvor stramt mener du 5h v2 er? Mener du at det er ubehagelig stramt? Eller strammere enn siberia?

 

:)

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

har ikke vært noe galt med noen av disse headsettene da jeg eide de, men har hørt venner osv får dårlig kontakt i 5H headsettene sine, og at icemat headset knekker, men hvordan de får det til, vet jeg ei... du kan jo vurdere Sennheiser headset og da? PC 151, PC 161 eller PC 350 kanskje? skal visst være bra det og...

Lenke til kommentar

Jeg må ha et headset som dekker hele øret rundt, dette har ikke sanheiser som jeg har forstått?

 

Viss det blir kontakt feil i et headset så skal vel dette gå på garrantien..

 

På steelseries sine sider står det at er 2 års garranti på produktene i EU, men de dekker ikke "slitasje" feil.. Kontakt feil er vel ikke slitasje feil?

 

:) Takk for alle som har hjulpet meg :)

Lenke til kommentar

Joda, det gikk under garantien uten problem, men det var jo litt irriterende å måtte bytte headset 2 ganger :) Kabelkvaliteten virker for meg mer solid på siberia.

 

Det med stramhet er veldig vanskelig å forklare. For meg så ble 5H litt ubehagelig da mekanismen er litt stiv på hodet. Dette blir jo veldig individuelt men jeg tror siberia er et bedre valg for lengre bruk. Siberia sitter veldig mykere på mitt hode.

 

Om det er synlig slitasje der det er kontaktfeil så blir jo dette åpenlyst en slitasjefeil.

Lenke til kommentar

Hmm... har lyst på 5h v2 men det som skremmer meg er jo det fryktete kabel problemene, men dette går jo under garrantien da så det burde gå greit..

 

Men vet noen hvordan mic'en er i noen av headsettene? Hørt at micen i de headsettene ikke er på topp?

 

:)

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...