Gå til innhold

[Løst]hjelp til å overklokke min bloomfield 920 til 3,4ghz 24/7


Anbefalte innlegg

er ganske noob på dette kan noen hjelpe meg til å få klokket min prossesor til 3,4ghz.trenger hjelp til det meste der testet litt selv men det er så mye i bios jeg ikke skjønner så jeg tør ikke å røre så mye der med volten på det forskjellige håper noen her er så snille å hjelpe meg. på forhånd takk mhv kjetil

Endret av xero75
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
INTEL:

1: Gå i bios

2: Sett opp multiplier til eget ønske

3: Still opp FSB

4: Sett opp Vcore ( den skal ikke være for LAV! Og den skal ikke Være for HØY! Den skal være sånn akkurat passe å STABIL.)

5: Northbrige skal bare settes opp vis det er noen komponeter som ikke får nok STRØM.

6: RamTiming er viktig, denne skal stå 1:1 eller 1:2 i forhold til CPU. VALUE Ram er ikke noe tess og klokke med ettersom at de ikke tårler mye juling. Ram brikkene har en egen specs som produsenten har sagt de skal TÅLE! Sett timning til dette og Ram Volten til den Timingen som den er satt til.

7: Save & exit F10 i bios.

8: Kjøre prime95! Første gang man kjører Prime95 trenger man ikke og kjøre den mer en 15min. Alle feil kommer allerede etter noen MINUTTER.

9: Vis det er FEIL i Prime95 så må du inn i bios igjen og sette ned FSB eller du må sette opp Vcore noen hakk til.

10: Ved overklokking så mister man all GARANTI og jeg står ikke til ANSVAR vis noe skulle gå galt hos deg.

11: Enjoy

 

 

AMD:

1: Gå i bios

2: Sett Ram og CPU unlinked, dette er ganske VIKTIG!

3: Sett opp multiplier til eget ønske.

4: Sett opp FSB

5: Sett opp Vcore noen hakk, her må man bare prøve seg frem. ( den skal ikke være for LAV! Og den skal ikke Være for HØY! Den skal være sånn akkurat passe å STABIL.)

6: Pass på at HT-link er eller under 1000Mhz, dette gjøres med og stille på HT-link multiplier. Så da må du TA frem KALKULATOREN.

7: Save & Exit Bios.

8: Kjøre prime95! Første gang man kjører Prime95 trenger man ikke og kjøre den mer en 15min. Alle feil kommer allerede etter noen MINUTTER.

9: Vis det er FEIL i Prime95 så må du inn i bios igjen og sette ned FSB eller du må sette opp Vcore noen hakk til.

10: Ved overklokking så mister man all GARANTI og jeg står ikke til ANSVAR vis noe skulle gå galt hos deg.

11: Enjoy

 

Her,eller

Google eller ITavisen's

overklokings tråd

Endret av chros94
Lenke til kommentar

Første gang du kjører Prime95 kommer de fleste feilene (error) opp etter 15-30 min.

Husk på varmen, hvis du skal klokke mere, har du stock kjøler anbefaler jeg deg å kjøre en ny, jeg har en Asus Silent Knight II, og den kjøler kjempe godt:D, anbefaler den på det sterkeste:D, prisen er ikke den beste, men det er ver det:D

 

 

Jeg klokket min C2D E7200 2.53GHz til 3,81 GHz.

Men Intel I7 blir sikkert mye varmere enn min (kraften i den).

Endret av chros94
Lenke til kommentar
Første gang du kjører Prime95 kommer de fleste feilene (error) opp etter 15-30 min.

Husk på varmen, hvis du skal klokke mere, har du stock kjøler anbefaler jeg deg å kjøre en ny, jeg har en Asus Silent Knight II, og den kjøler kjempe godt:D, anbefaler den på det sterkeste:D, prisen er ikke den beste, men det er ver det:D

 

 

Jeg klokket min C2D E7200 2.53GHz til 3,81 GHz.

Men Intel I7 blir sikkert mye varmere enn min (kraften i den).

hei du har greid å få den stabil på 3,6ghz og dessuten har jeg en av de beste 1366 viftene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...