solar Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbet med sveising. Jeg har ingen vgs-utdannelse innen for mekaniske. Jeg går på høyskole og har gått tre og metall årsstudium, tre årsstudium og har planer om å ta metall årsstudium. Kan jeg komme noe vei med dette? Hvordan må jeg gå frem for å kunne utdanne meg som sveiser? Skulle helst sett et annet alternativ enn å måtte gå vgs om igjen. Man må vel ha fagbrev for å kunne bli sveiser.. Kan noen her hjelpe meg?
kas_ Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Hei. Du kan jo kontakte fylkeskontoret ditt angående voksenopplæring i yrkesrettet fag. Der vil de nok kunne svare deg.
Tobruk Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Heisann...neida,du trenger ikke fagbrev til all sveising..Har selv fagbrev og har jobbet flere år som sveiser,sammen med sveisere uten fagbrev..Ta amokurs og sveis opp til 2-3 sertifikat,tig,rørtråd osv..Kontakt et utleiefirma senere.eller ring selskaper som fks Aker og hør om hvilke leiefirmaer de bruker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå