Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er "å pule rundt" å være "mislykka"?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har jeg et veldig gammeldags/teit syn (som ikke har rot i virkeligheten) på saken, eller er det noen her som noengang har tenkt noe lignende? At (UNGE) folk som bytter partnere hele forbanna tida, roter og har seg med med alt og alle de kommer over, egentlig er ganske "mislykka"? Jeg mener... når det går så langt at alle vennene dine veit at du har hatt deg med halve byn, ofte ganske så drita, spes i helgene, advarer deg mot div folk, det føles som de mister respekten for deg...

 

Selv har jeg gjort dette altfor mye, i begynnelsen følte jeg meg "kjempekul", jeg får meg jo no, motsatte kjønn liker meg, sant. Nå angrer jeg faktisk (surpriiise), jeg føler meg ekkel, mislykka rett og slett. Som sagt er jeg kanskje gammeldags, men jeg synes folk som holder seg til en person av gangen virker mye mer "vellykka" enn folk som meg. Omtrent Alle jeg har havna i høyet med har jeg truffet bare et par timer tidligere. Og ofte har mine nærmeste venner vært der, altså veit de at nå driver jeg med han og han, og selv sitter de med kjærestene sine og virker mye mer 'voksen'. Og så er det påan igjen neste helg, eller dagen etterpå for den saks skyld.

 

Mitt inntrykk er at folk som holder på sånn ofte har dårlig selvtillit, ofte mye problemer osv. Og dette passer jo perfekt til meg selv. Og etterhvert får man jo høre fra folk at man er billig, ei hore etc etc.... og ikke noe koselig når alle venna dine veit alt om sexlivet ditt liksom., føler meg bare ikke vel med det... men kan jo ikke gjøre om på det nå, og ikke klarer jeg å stoppe heller, selv om jeg egentlig vil. Skulle ønske jeg kun hadde hatt sex med folk jeg hadde vært i et langvarig forhold med, som folk jeg kjenner... Og min første (egentlig de fleste) var liksom den jævelen,,koselig å tenke tilbake på resten av livet..

 

Som sagt snakker jeg jeg om helt unge folk.

 

Hva mener dere? Er jeg helt på jordet, eller har tanken streifa flere her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste "mislykka" med det du beskriver er at du gjør det fordi du trenger bekreftelse på deg selv, ville vel foreslått å legge om tankegangen til noe mer positivt.

Alternativt begynne å finne bekreftelse gjennom dates istedenfor fyllekuler? Kan da fint få selvbekreftelse selv om du holder på "3-dates-prinsippet"...

 

Nå er jeg ikke jente da så skal ikke prøve å late som jeg veit en dritt utover de to nokså rimelige setningene over =)

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor folk skal undre seg så mye over dette her. Er det normalt ? er det mislykket ? er det horete ? er det ekkelt ? osv osv.

 

Kansje det er jeg som har et "unormalt" syn på random sex, jeg ser på det som en intim måte å klø hverandre på ryggen. En ting du gjør med andre dersom du syntes det er godt og partneren er med på leken. Ser ikke hvordan antall sex partnere kommer inn i bilde når det er snakk om suksess som person.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_katrine_*

jeg personlig syntes one night stand er oppskryt. drikker deg full, gutter som regel, prøver seg på en pen dame, får avslag, prøver seg på en litt mindre pen dame, og sånn går det helt til han får ett JA!

drar hjem, puler, sover også er det over.

 

jeg syntes at sex med en person man elsker/liker er såååå utrolig mye bedre, enn med en man treffer på by'n.

 

tror også at one night stand kan ødelegge litt, når man finner ei eller en man virkelig liker, så er det ofte hvor mange sexpartnere man har hatt, kommer opp. og jeg tror ikke jeg hadde følt meg særlig komfertabel om han hadde sagt 30 stk. vet at fortiden ikke skal ¨ødelegge¨ eller ha noe å si. men for meg og ganske mange andre tror jeg sånt blir ett problem.

Lenke til kommentar

ONS er en ting, men å møte en jente på byen og ta henne med hjem trenger ikke være en stupfull affære. Ofte er det bare en kveld med flørting som følges opp av en natt med sex hvor man kan slå seg litt løs, og neste dag tar man som det kommer. Noen ganger blir det et forhold ut av det, noen ganger blir man fuckbuddys, noen ganger blir det bare ONS.

 

At du lar et forhold bli ødelagt av at du selv spør hvor mange partnere han har hatt for deretter å selv ha noe imot det antallet virker for meg som en feil fra din side og ikke partneren sin. Hvis man først har et problem basert på noe så ulogisk som "sex med noen er bra, sex med mange er feil" så burde man kanskje ikke spørre om sånt. Har han først ligget med flere så vet han hvor lite antall faktisk betyr, både generelt og for forholdet deres, og han vil sannsynligvis ikke spørre deg. Da burde du holde deg like god, og ta forholdet for det det er - her og nå, mellom dere to.

Lenke til kommentar

Det er veldig stor forskjell på mennesker, spesielt når det gjelder akkurat denne saken.

Noen vil leve livet der de kun har hatt sex med èn person, og det er personen de gifter seg med. Andre syns det er helt greit å ha seg en liten hyrdestund av og til med personer de ikke har planer om å tilbringe resten av livet med.

Så å kunne gi et konkret generaliserende svar på spørsmålet ditt er veldig vanskelig, etter som det beror på øyet som ser.

 

Selvfølgelig er sex best med en person du virkelig elsker, etter som det har den emosjonelle delen av det bakt inn i akten. Men personlig så har jeg ikke noe i mot sex mellom to mennesker som ikke elsker hverandre. ONS og Fuckbuddys er noe mange (både jenter og gutter) setter pris på, etter som (her kommer the big shocker) sex er faktisk godt..

 

Når det kommer til din spesifike sak, så virker det som at du bruker sex for å få en bekreftelse på at du selv er atraktiv. Noe som kan tyde på usikkerhet på deg selv. Både psykisk og fysisk. Så jeg tror du bør sette deg ned med deg selv, og tenke over om du faktisk kan nyte et ONS som kun sex, eller om du legger mer i det.

Kommer du frem til at det jeg skrev over stemmer, og at du kun bruker det som en bekreftelse, vil jeg råde deg til å slutte med akkurat ONS for en stund, og begynne med å bygge opp selvfølelsen din til det punktet hvor du ikke trenger bekreftelse fra andre. Til det punktet du vet veldig godt selv at du er attraktiv (uten å bli overlegen selvfølgelig ;) )

Og så kan du ta vurderingen igjen på det punktet, om ONS er noe du kan nyte, eller om du skal slutte helt med det, og vente til du er i et forhold.

 

Men husk! Kommer du frem til at ONS er noe du kan nyte kun for sexen, så er det ingen verdens ting galt med deg! Du er helt normal! Folk er forskjellige, og det at man kun skal ha en sex-partner i løpet av hele livet, er bare gamle normer som ikke er faset ut enda.

 

Vanskelig sak det her, men håper noe av det jeg skrev hjelper.

 

Lykke til

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Vel, ser ikke noe kjempe galt i å ha den livsstilen, selvom jeg aldri i verden ville rørt en jente som har vært på halve byen.

 

En av tingene som faktisk er negativt med å knulle rundt, er når du først kommer inn i et seriøst forhold. Ville du bygd opp et langvarig forhold med en som har knulla rundt over lenger tid?

Lenke til kommentar
Gjest det var en gang

Noen kansje synes det höres pysete ut, men uansett...merker jeg blir tappet for "krefter", det sliter på med de sjeldne one nights fölelsemessigt, må i det minste ha en "liker godt" feel, da funker det ju bedre i det minste.

Samtidligt er det et sjansespill å bli gla i noen for det svir som f hvis/når det går til h...så jeg er restriktiv med one nights av den grunnen, ha sex med en dame jeg egentlig ikke synes noe om fungerer ju i praksis men med svie etterpå...uansett så ser jeg ikke på de som horer runt noe särlig annet enn om jenter har vart å pult på venner eller slekta har jeg problem ;)

Lenke til kommentar
Hva mener dere? Er jeg helt på jordet, eller har tanken streifa flere her?

Det du sier om at "unge" med mange sexpartnere betraktes som mislykkede er vel en sannhet for modifikasjoner. Mange har et ganske forskjellig syn på gutter med mange sexpartnere og jenter med det samme. For gutter er det status, fordi det sier noe om at han har evnen til å tiltrekke seg sexpartnere, mens for jenter er det ikke status, fordi det sier noe om at de ikke stiller høye krav til en potensiell partner.

 

Jeg mener personlig at det ikke er så farlig hvor mange sexpartnere en person har hatt, uansett om det skulle vise seg at personen har flere eller færre enn hva som er vanlig. Selvfølgelig kan man anta at en jente som har en historie med veldig mange sexpartnere har større tilbøyelighet til å være utro, og det er jo aldri positivt. Men jeg tror personer kan forandre seg, man trenger bare kunnskapen til å vite hvordan man skal gjøre det og viljen til å ta de riktige valgene over en lengre periode. Derfor er det ikke så farlig om jeg er nr. 1 eller nr. 15.

 

Vel, ser ikke noe kjempe galt i å ha den livsstilen, selvom jeg aldri i verden ville rørt en jente som har vært på halve byen.

 

En av tingene som faktisk er negativt med å knulle rundt, er når du først kommer inn i et seriøst forhold. Ville du bygd opp et langvarig forhold med en som har knulla rundt over lenger tid?

Jeg skjønner logikken med tanke på kjønnssykdommer. Men hvis en dame er frisk ser jeg ikke hvordan fortiden hennes er relevant, så lenge hun viser at hun nå klarer å holde seg til en person (forutsatt at det er et forhold man er på utkikk etter). Hvorfor ville du aldri i verden rørt en jente som hadde hatt mange sexpartnere? Hvorfor ikke se på folk utifra hva de gjør her og nå, og ikke hva de har gjort for år siden?

Lenke til kommentar
Vel, ser ikke noe kjempe galt i å ha den livsstilen, selvom jeg aldri i verden ville rørt en jente som har vært på halve byen.

 

En av tingene som faktisk er negativt med å knulle rundt, er når du først kommer inn i et seriøst forhold. Ville du bygd opp et langvarig forhold med en som har knulla rundt over lenger tid?

Jeg skjønner logikken med tanke på kjønnssykdommer. Men hvis en dame er frisk ser jeg ikke hvordan fortiden hennes er relevant, så lenge hun viser at hun nå klarer å holde seg til en person (forutsatt at det er et forhold man er på utkikk etter). Hvorfor ville du aldri i verden rørt en jente som hadde hatt mange sexpartnere? Hvorfor ikke se på folk utifra hva de gjør her og nå, og ikke hva de har gjort for år siden?

 

Vet ikke helt hvorfor jeg tenker sånn, synes det bare er ekkelt at hun kanskje har vært på et titalls gutter++ opp gjennom årene. Dessuten, mange av de som har vært bortpå for mange gutter ser gjerne slitne ut etter min erfaring.

Lenke til kommentar

A: "Har du hatt sex med noen du visste det ikke ville vare med?"

B: "Ja/selvfølgelig/én gang"

A: "Hvorfor det?"

B: "Ville ha det godt."

A (tenkter): "Har det skjedd før, kan det skje igjen. Hva gjør B, dersom vi har en krangel eller misliker hverandre en stund?"

 

Poenget: Dersom du har hatt en slik livsstil, må du kanskje jobbe litt hardere enn andre for å beholde tilliten til en eventuell langtids-/livspartner.

 

Men det er mulig. Et forhold krever mye arbeid, omtenksomhet og evne til å lytte og virkelig snakke sammen for å lykkes, uansett hvor mange sexpartnere man har hatt før man gikk inn i forholdet.

Lenke til kommentar

Antall partnere i fortiden er uviktig, egentlig. Men man får et stikk inni seg bare ved tanken på at din kjære har ligget med en annen kar mellom bena. Jeg syns selv det er ekkelt å tenke på, så kan ikke svare for dere. Dette er vel ikke noe problem om man ikke tenker på det, men det dukker jo alltid opp. Tanken på å ikke være den eneste. Men fortid er fortid og det er nåtid som teller, men antall partnere teller, enten man vil det eller ikke, så er det aldri en posittiv ting å ha mange fra før. Det er enten likegyldig eller negativt. Fella mange går i er nok å spørre den andre om antallet. Noen ganger er det kanskje bedre å ikke vite.

Lenke til kommentar

Kjenner noen jenter som pulte de som ga de oppmerksomhet. Dette var usikre jenter som hele tiden måtte ha bekreftelse på at noen likte de, selv om i realiteten ga disse guttene faen i de, de ville bare ha høl. Og når de ikke fikk noe særlig nytelse ut av det heller, så styrker det bare teorien min ytterligere.

Dette er for meg negativt, da jeg ikke er interessert i en usikker jente. Må en jente pule rundt for å øke selvtilliten sin, er hun ikke noe for meg.

Har forøvrig snakket med en del jenter som synes de har hatt for mange partnere og angrer på det. En uke seinere puler de en ny random type. Da klarer jeg ikke ta de helt seriøst, og synes ikke mye synd i de.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...