Gå til innhold

Tips til rimelig kamera med gode videomuligheter.


Anbefalte innlegg

Er ute etter ett bra digitalkamera som kan filme med passe høykvalitets video sammenhengende.

Er slettes ikke sikkert på om dette er mulig, da jeg ikke er helt oppdatert, men prøver meg nå.

 

tenkte 640x480 oppløsning med passe bra fps... høyere er selvsagt enda bedre.

 

 

 

 

edit: Tenkte jeg kanskje ble å få kommentarer at jeg burde kjøpe dedikert videokamera, men det kommer til å bli for lite brukt til å være værd kjøpet. Ville slå to fluer i en smekk :)

Endret av Bareola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mja, på min tre år gamle Canon Powershot er der 640x480, 30fps. Progressivt selvfølgelig. Og dette var slettes ikke noen dyr modell heller. Tenker nok at modellene i dag er minst like bra.

 

P.S. Jeg filmer noen "snutter" selv i ny og ne. Lyden er ikke særlig god. Du filmer ca. 9-10 minutter på 1 GB minne. Formatet er vel motion-JPEG så det er lett å redigere etterpå.

Lenke til kommentar
Mja, på min tre år gamle Canon Powershot er der 640x480, 30fps. Progressivt selvfølgelig. Og dette var slettes ikke noen dyr modell heller. Tenker nok at modellene i dag er minst like bra.

 

P.S. Jeg filmer noen "snutter" selv i ny og ne. Lyden er ikke særlig god. Du filmer ca. 9-10 minutter på 1 GB minne. Formatet er vel motion-JPEG så det er lett å redigere etterpå.

 

er dette noe som kanskje er så og si standard i dag da?

støtter vanligvis digitalkameraer så store minnekort man måtte ha?

Lenke til kommentar

Her er noen du kan se nærmere på:

https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.p...lign=Sammenlign

 

EDIT: Test av SX10IS:

http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_Po...S/verdict.shtml

"Video recording was a highlight on the earlier S5 IS, with some unique features that are inherited on the new SX10 IS. Most importantly, you can operate the optical zoom while filming, and the USM motor which powers the operation is virtually silent. Like its predecessor, a pair of decent microphones deliver stereo sound and very respectable quality. There’s also a dedicated button on the rear of the camera to start recording video regardless of the shooting mode."

Endret av Oljens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...