Gå til innhold

Noen som har erfaring med Acer Aspire 5920G?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

På jobben skal det nå kjøres igang en ny runde med hjemmepc ordning. Og i den forbindelse lurer jeg litt på om noen har erfaringer med Acer Aspire 5920G?

 

Følger du linken kommer du til den modellen som bedriften har fått tilbud på, og prisen vi har fått er den samme som står på denne siden.

 

Da ordningen for hjemmepc begrenses til 10 000,- inkl. mva. og bedriften legger krav til grunn for kjøpet at det skal følge antivirusløsning, serviceavtale og utvidet garanti og forsikringsordning med pc'en kan jeg ikke gå for en særlig dyrere modell enn den som jeg linker til. Men jeg står forsåvidt fritt til å velge hvilken modell jeg vil fra denne shoppens sortement.

 

Er dette en "god" laptop for helt vanlig stuebruk, litt smurfing på nettet, litt film og litt spill? Jeg har en desktop som jeg spiller på til vanlig så det kriteriet er ikke så veldig tungtveiende. Kom gjerne med forslag til andre maskiner fra denne shoppen om du gidder å ta jobben med å lete dem opp men jeg vil da ha argumenter til hvorfor man skal veie noe annet :)

 

På forhånd takk

 

-N

Endret av NeoTech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

På jobben skal det nå kjøres igang en ny runde med hjemmepc ordning. Og i den forbindelse lurer jeg litt på om noen har erfaringer med Acer Aspire 5920G?

 

Følger du linken kommer du til den modellen som bedriften har fått tilbud på, og prisen vi har fått er den samme som står på denne siden.

 

Da ordningen for hjemmepc begrenses til 10 000,- inkl. mva. og bedriften legger krav til grunn for kjøpet at det skal følge antivirusløsning, serviceavtale og utvidet garanti og forsikringsordning med pc'en kan jeg ikke gå for en særlig dyrere modell enn den som jeg linker til. Men jeg står forsåvidt fritt til å velge hvilken modell jeg vil fra denne shoppens sortement.

 

Er dette en "god" laptop for helt vanlig stuebruk, litt smurfing på nettet, litt film og litt spill? Jeg har en desktop som jeg spiller på til vanlig så det kriteriet er ikke så veldig tungtveiende. Kom gjerne med forslag til andre maskiner fra denne shoppen om du gidder å ta jobben med å lete dem opp men jeg vil da ha argumenter til hvorfor man skal veie noe annet :)

 

På forhånd takk

 

-N

 

Hei

 

Fikk denne av jobben for en tid tilbake. Fungere svært godt uten noen problemer. Er vel en god grunn til at 59xx serien har vunnet de fleste tester. Bruker den til alt du sier + dak som krever litt av maskinen. Ingen problemer her. Men når det er sagt så synes jeg prisen på linken var stiv. Finner utgaver med mere inni til samme pris andre steder

 

Mvh

Endret av realace
Lenke til kommentar

Slike hjemme-PC-ordninger med bruttolønnstrekk er sjelden spesielt lønnsomme. Du må huske på at du får redusert grunnlaget for pensjon, sykepenger og feriepenger (og evt. ledighetstrygd ved oppsigelse/permittering) med et beløp tilsvarende bruttolønnstrekket. PCen er ikke din eiendom, du bare "leier" den av arbeidsgiver. Ved utløp av leietiden kan du velge å kjøpe PCen.

 

I hht. skattereglene er verdien kr. 1000 når PCen er tre år eller eldre, dvs. arbeidsgiver kan selge den til deg for kr. 1000 etter tre år. Før det har gått tre år gjelder høyere beløp. Det er ikke tillatt å overta PCen gratis ved leietidens slutt, eller å inngå bindene avtale om at PCen skal kjøps av arbidstaker ved leietidens slutt. I så fall blir det hele skattepliktig. Dette betyr at du i tillegg til "leieprisen" må ut med kr. 1000.

 

Hvordan har de beregnet prisen? Er det verdi med eller uten skattefordelen? Er det bruttolønnstrekket som tilsvarer prisen, er utkjøpsprisen med i regnestykket? (det er strengt tatt ikke lov, og man risikerer at skatteetaten ved en evt. kontroll kan hevde at avalen ikke er i tråd med reglene for skattefritak).

 

Det er litt vanskelig å vurdere tilbudet ut i fra opplysningene som foreligger. Mitt genereller råd er å styre unna slike ordninger, med mindre man trenger en PC nå og ikke har råd til å kjøpe kontant. Hvis du handler på egenhånd kan du velge fritt fra alle leverandører og ofte finne et bedre/rimeligere tilbud. Det er også en risko at myndighetene strammer inn reglene slik at du risikerer at deler av skattefordelen bortfaller. For en tid tilbake ble det bl.a. vedtatt at bredbånd, digitale kameraer, mp3-spillere o.l. utstyr ikke kan være med i ordningen. Denne endringen gjaldt både nye og eksisterende avtaler. Det betød bl.a. at alle som hadde bredbåndsabonnement i sin avtale enten måtte skatte av fordelen eller overta abonnementet og betale dette selv.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...