Gå til innhold

Skjerm som svartnet helt


AleXzorZ

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg hadde nettopp kommet hjem, og satte meg på pc'en i noen minutter, før primærskjermen (BenQ FP91G+) i dual-screen oppsettet mitt bare fadet til 50% lysstyrke (som når du drar ut laderen på en laptop), før den ble helt svart.

Jeg har GeForce 9800GTX og sitter på Windows Xp.

 

Jeg kjørte ingen spesielle programmer what-so-ever, og har ikke installert noe software eller hardware i det siste, bortsett fra sekundær-skjermen som blir brukt i oppsettet mitt, som er en BenQ G2010WAP 20.1", men tror ikke dette har noe med saken å gjøre, siden oppsettet har fungert i flere måneder(kjører begge skjermene på 1024x1024 og 70hz).

 

Har prøvd å restarte, og å reinstallere drivere + å skifte utgang på skjermkortet(skjermen som ikke har noen feil fungerte i begge portene).

Jeg har ikke prøvd å skifte videoledning enda, da jeg ikke har anledning til det for øyeblikket.

Jeg bruker forresten DVI på skjermen som sviktet, og VGA på den nyeste som fortsatt fungerer.

 

Det som er rart er at skjermen sin av/på-knapp lyser grønt, akkurat som den vanligvis gjør når den funker, og at nvidia-kontrollpanelet og windows xp sin "Egenskaper for skjerm" finner skjermen, og kan bruke den i forskjellige dual-screen-oppsett, bare at skjermen er helt svart.

Skjermen som sluknet er noen år gammel, men har aldri falt i bakken eller lignende.

 

Noen som har råd til hva jeg kan gjøre?

Utrolig kjedelig når skjermen bare slukner helt uten advarsel eller grunn(så vidt jeg vet).

Takker så veldig for hjelp!

Endret av AleXzorZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å bytte til VGA-kabel, og prøvd på en annen datamaskin. Ingenting skjedde der heller.

Fant også ut at menyen på skjermen, hvor man stiller inn lysstyrke etc heller ikke vises når jeg prøver å få den frem.

Jeg regner med at det betyr at en eller annen sikring eller noe inne i selve skjermen har gått?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...