Gå til innhold

Hva har skjedd med Word dokumentet mitt? *FIKSET*


Zetec

Anbefalte innlegg

Jeg har sitte og skrive på en oppgave et par dager og lagret det på en minnepenn. Skulle åpne det igjen i dag for å skrive det ut men får bare opp denne feilmeldingen:

 

word1.JPG

 

Hva har skjedd? Hvordan skal jeg få kunne lest dokumentet? Det er skrivd i word 2003.

 

Dokumentet blir bare en haug med firkanter og Y tegn..

Endret av Zetec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned denne kompatabilitetspakken og prøv å åpne fila på nytt. Du kan også til nød prøve å åpne fila i OpenOffice dersom det feiler med kompatabilitetspakken. Dersom ingen av forslagene mine fungerer vet jeg dessverre ikke flere råd. Dette kan også være forårsaket av at minnepennen din er defekt og at dataene lagret på den er skadet.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Aldri aldri aldri lagre Word-dokumenter direkte til en minnepenn eller andre flyttbare medier. Det er den sikreste måten du kan bruke for å ødelegge et dokument. Er det først ødelagt er det lite å gjøre noe med. Du kan alltids forsøke OpenOffice men jeg tviler på at det hjelper.

 

Lagre alltid på harddisk og bruk utforsker til å flytte/kopiere filen over til minnepennen. Gjør det samme andre veien hvis du skal redigere dokumentet videre senere.

Lenke til kommentar

Førsøkt alt, kompabilitetspakke og open office, ingenting hjalp.

 

MEN så kjørte jeg GetDataBack på pinnen, under "lost files" lå det et doc med strek over. Ikke skjønner jeg men det var hele dokumentet mitt, helt i orden, ingen problemer, ingen feil. Lagret det på skrivebordet og pustet lettet ut. :)

 

Jeg gikk også inn i den mappa på pinnen der selve dokumentet lå og der lå det flere doc med strek over. Noen virket, noen ikke.

 

Ahh, takk GetDataBack!!!!

 

(og dere andre for gode råd!)

 

PS, de fleste andre doc på pinnen var også korrupte, disse hadde jeg heldigvis backup av.

 

..og ja, ikke lagre rett på pinnen, det er dumt, jeg gjør det ikke igjen. ALDRI!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...