Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]plutselig ingen tegn til liv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "funka ingenting"?

Hvis det er slik at du ikke får slå den på i det hele tatt (viftene stater ikke, ingen lyd fra pc), så kan det være at du kom borti ledningen som går fra hovedkortet til on/off-knappen på pcen.

 

Hvis det er slik at pcen starter(viftene begynner surre, intet bilde på skjermen), så kan det være entetn en løs kontakt på en kabel, eller at noe sitter løst i "slotten" sin. Ta i så fall ut og inn alle deler og kabler i kabinettet, og sjekk at dem sitter ordentlig fast.

Lenke til kommentar

Om ikke lampa på hk lyser, har dette ingenting med kabelen som går fra on/off knappen til hk-kontakten å gjøre. Sjekk at kabelen fra PSU (strømforsyningen) sitter ordentlig i hovedkortet. Tydelig at det har noe med strømtilførsel å gjøre ut ifra det jeg har skjønt her. Om du har mulighet, så prøv med en annen strømforsyning. Man vet aldri når strømforsyningene ryker.

Lenke til kommentar
Om ikke lampa på hk lyser, har dette ingenting med kabelen som går fra on/off knappen til hk-kontakten å gjøre. Sjekk at kabelen fra PSU (strømforsyningen) sitter ordentlig i hovedkortet. Tydelig at det har noe med strømtilførsel å gjøre ut ifra det jeg har skjønt her. Om du har mulighet, så prøv med en annen strømforsyning. Man vet aldri når strømforsyningene ryker.

 

 

Så den lampa skal lyse uansett så lenge strømen er i? selv om det er eneste som er kobla til hket? jeg har nå kobla psuen til to andre løse hker jeg har liggende og ingen lamper lyser. prøvde også å jumpstarte psu, men det har jeg aldri gjort før så det vet jeg ikke om jeg gjorde riktig. uansett hva jeg prøver får jeg ingen livstegn. da må jeg vel kunne anta at psu er død? vil ikke dra til butikken med den uten å være temmelig sikker på at noe er galt med den. det har jeg gjort en gang før med den psuen nemlig uten at de fant noen feil. da gjaldt det ustabilitet. fant etterhvert ut at det var skjermkortets feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...