hakonvl Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Hei. Har begynt og utforske PHP, men lurer på om noen vet om en GRATIS PHP IDE. Hadde vært en fordel om den kan kjøre PHP script, men har hittil ikke klart og finne det.
CruellaDeVille Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Jeg ville forsøkt meg på wamp (eller lamp hvis du kjører linux)
hakonvl Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Jeg ville forsøkt meg på wamp (eller lamp hvis du kjører linux) Var litt rask når jeg skrev det, mente en SDK (riktig navn?). Altså en program du skriver kden i og som kan kjøre det.
Rabbid Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 SDK er Software Development Kit IDE er Integrated Development Environment Du skal sikkert ha sistnevnte. men du trenger en WAMP/LAMP-server for aa kunne kjöre PHP-script.
hakonvl Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 SDK er Software Development KitIDE er Integrated Development Environment Du skal sikkert ha sistnevnte. men du trenger en WAMP/LAMP-server for aa kunne kjöre PHP-script. Men kan jeg legge inn noen innstillinger i SDK'en som gjør at den bruker kjører et PHP script via apache i WAMPP/LAMPP (Sånn at jeg slipper og åpne nettleseren)?
oxodesign Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 SDK er Software Development KitIDE er Integrated Development Environment Du skal sikkert ha sistnevnte. men du trenger en WAMP/LAMP-server for aa kunne kjöre PHP-script. Men kan jeg legge inn noen innstillinger i SDK'en som gjør at den bruker kjører et PHP script via apache i WAMPP/LAMPP (Sånn at jeg slipper og åpne nettleseren)? Ja det kan du! Se på "netbeans 6.5" eller "eclipse PDT", "Aptana" er også en grei IDE som er basert på "Eclipse".
itsmebth Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Jeg vil anbefale eclipse med PDT. Aptana er veldig god til HTML/CSS/JS, men PHP-støtten når ikke helt opp til PDT sitt nivå. Her er en pakke med eclipse/PDT/WTP (Web Tools Platform).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå